مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین آمار از سرشماری ۹۵

عصر ساختمان- به گفته معاون مرکز آمار ایران، میزان مشارکت مردم در سرشماری ۱۳۹۵ در کشور حدود ۶۴ درصد است.

آخرین آمار از سرشماری ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل ازخبرگزاری ایسنا، به گفته معاون مرکز آمار ایران، میزان مشارکت مردم در سرشماری 1395 در کشور حدود 64 درصد است.

    محمد صادق علیپور در نشست با خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به آخرین آمار از سرشماری 1395 در کشور و اینکه این آمار به حدود 64 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل این میزان به 35 درصد رسید که با توجه به ضریب نفوذ اینترنت نشان از همکاری خوب مردم دارد.

    وی گفت: امیدواریم در زمان باقی مانده که تا 28 آبان است جمع آوری اطلاعات با همکاری بیشتر خانوارهای غایب تکمیل شده و تا پایان سرشماری نتایج کامل اعلام شود.

    علیپور وضعیت همکاری همه مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 را تا این لحظه خوب ارزیابی کرد و گفت:  این سرشماری تا پنج سال آینده مبنای برنامه‌ریزی در کشور، استان‌ها، شهرستان‌ها و ... خواهد بود، بطوری که لازم است برای جمع آوری درست و صحیح اطلاعات تلاش شود.

    وی با بیان اینکه در سرشماری حضوری تا 60 درصد اطلاعات تاکنون جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم خطاهای آماری را به حداقل برسانیم سعی کردیم تا از ظرفیت اطلاعات و آمارهای ثبتی سایر نهاد استفاده کنیم تا خطاهای سرشماری خوداظهاری را به حداقل برسانیم.

    علیپور با بیان اینکه این سرشماری اطلاعات پایه را شکل می‌دهد، اضافه کرد: میانگین مشارکت مردم در مرحله سرشماری حضوری اردبیل 57 درصد است که بدلیل شرایط نامناسب جوی حاکم در روزهای آغازین سرشماری، کمتر از میانگین کشوری است که البته در شهرستان‌های خلخال، پارس آباد و گرمی مشارکت برابر میانگین کشور است.

    معاون مرکز آمار ایران میانگین خانوارهای غایب در کشور را 6.8 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها در برخی استان‌ها مانند تهران، سمنان و یزد آمار غایبان 2 رقمی است و به 13 درصد می‌رسد و در استان اردبیل آمار غایبان پنج درصد است که کمتر از متوسط کشور است.

    وی با بیان اینکه حدود 43 هزار نفر از جمله 25 هزار نفر آمارگیر برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن 1395 همکاری می‌کنند، یادآور شد: سرشماری اینترنی سال 1395 به دلیل حذف کاغذ و استفاده از تجهیزات الکترونیکی (تبلت) و کاهش نیروی انسانی نسبت به سال 1390 برتری دارد که در اکثر موارد هزینه‌ها نصف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار