مدیران خودروعصر اعتبار

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی آذربایجان غربی تاکید کرد:

افزایش امکانات رفاهی تفرجگاه «کوه سیر» ارومیه

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی آذربایجان غربی از افزایش امکانات رفاهی تفرجگاه «کوه سیر» ارومیه خبرداد.

افزایش امکانات رفاهی تفرجگاه «کوه سیر» ارومیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، داوود فرازی در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های مرمتی میراث فرهنگی ارومیه با بیان این‌که در دوسال اخیر اقدامات خوبی با حمایت سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای بهبود وضعیت جاده سلامت کوه سیر ارومیه انجام شده است، افزود: تعریض جاده منتهی به این منطقه از ابتدای ورودی روستا،احداث پارکینگ در قسمت پایین دست روستا، ایجاد سکو آلاچیق برای استراحت گردشگران، لوله‌گذاری، سنگ فرش شدن مسیر و نصب چراغ‌های سنسوردار در منطقه از اقدامات میراث فرهنگی آذربایجان غربی برای رونق هرچه بیشتر کمپینگ گردشگری بوده است.

    وی با بیان این‌که مرحله اول هزینه‌کرد برای کمپین گردشگری 250 میلیون تومان بوده است، افزود: 490 میلیون تومان اعتبار برای توسعه مرحله دوم کمپینگ گردشگری جاده سلامت منطقه کوه سیر هزینه شده است.

    فرازی با اشاره به این‌که 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و 300 میلون تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل طرح‌های این منطقه مصوب شده است، افزود: توسعه فضای پذیرایی و ایجاد سفره خانه سنتی و احداث محلی برای ارائه غذاهای سبک برای تکمیل امکانات موجود لازم است.

    معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی آذربایجان غربی با بیان این‌که امکانات ارائه شده و خدمات گردشگری در کشور ضعیف است، افزود: با تخصیص اعتبارات لازم خلاءهای زیرساختی به مرور پوشش داده می‌شود و بیش از پیش در جذب گردشگر به این منطقه موفق‌تر خواهیم بود.

    بحرینی کارشناس مرمت میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ادامه بازدید از کمپینگ گردشگری جاده سلامت ارومیه در خصوص قدمت کلیسای مارسرکیس گفت: کلیسا مارسرکیس جزو قدیمی‌ترین کلیساهای شرق آشوری  مذهب ارتودوکس است که بر بالای کوه سیر ارومیه واقع شده است.

    وی با بیان این‌که کلیسای مارسرکیس 1700 سال پیش بخاطر دفن 2 تن از حواریون مسیحی به عنوان محلی مقدس برای مسیحیان ساخته شده است، افزود: بنای سنگی که قدمت آن به دوران ساسانی می‌رسد با زیربنای 250 متر مربع و ارتفاع 7 متر با دو سالن مجزا و گنبدی بیضی شکل ساخته شده است.

    وی ادامه داد: کلیسای مارسرکیس در فهرست آثارملی ثبت شده است و پس از مرمت تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار