مدیران خودروعصر اعتبار

احیای بافت‌های فرسوده مورد توجه دولت قرار گیرد

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در ماه‌های باقیمانده تا پایان دوره خود باید نسبت به توسعه درون شهری و احیای بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای نشان دهد.

احیای بافت‌های فرسوده مورد توجه دولت قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  سید ابوالفضل موسوی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: در دولت نهم و دهم مسکن مهر شکل گرفت و کل برنامه دولت بر مسکن مهر متمرکز شد و حالا آنچه برای دولت یازدهم باقی مانده تکمیل مسکن مهر است؛ چرا که حجم بالایی از تولید مسکن در دولت گذشته اتفاق افتاده و حالا دولت یازدهم باید مشکل تاسیسات زیربنایی، خدماتی و شهری مسکن مهر را حل کند و نسبت به تامین منابع مالی و پرداخت وام اقدام کند تا برنامه مسکن مهر تکمیل شود.

    وی افزود: دولت یازدهم علاوه بر تکمیل مسکن مهر باید همچنین تولید مسکن را ادامه دهد و به سمت توسعه درون شهری و احیای بافت‌های فرسوده برود که در دولت قبل مورد توجه قرار نگرفت. در آن زمان به خاطر تولید مسکن، دولت بر فضاهای بیرون از شهر متمرکز شد و حالا این دولت ناچار است توسعه درون شهری و احیای بافت‌های فرسوده را مدنظر قرار دهد.

    نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به پیش‌بینی مسکن اجتماعی در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: ما باید مشکل دهک‌های پایین جامعه را حل کنیم و طیف مختلفی از نیاز جامعه را برآورده کنیم زیرا بخش خصوصی برای دهک‌های بالا مسکن می سازد و کاری هم به دولت ندارد و مشکل خود را حل می‌کند. آنچه وظیفه دولت است تولید مسکن برای قشر عام است.

    موسوی با تاکید بر ضرورت حل مشکل رکود از سوی دولت، یادآور شد: رکود یک مساله کلی در اقتصاد کشور است و اینکه کدام بخش سکوی شکست رکود است موضوعی است که دولت باید برای آن برنامه‌ریزی کند. شاید اگر دولت صنایع را راه بیندازد مشکل رکود هم به خودی خود حل شود اما به طور کلی با توجه به اینکه صنعت ساختمان چند رشته عمومی را در بر می‌گیرد این احتمال وجود دارد که رونق گرفتن بازار مسکن بتواند به حل مشکل رکود کمک کند.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همین که پول دست پیمانکاران و صنعتگران نمی‌چرخد باعث شده گردش مالی نیز وجود نداشته باشد و همین امر رکود را در پی داشته است. اگر دولت بخش صنعت، ساختمان و پروژه‌های عمران را راه بیندازند رونق نیز به بازار بر می‌گردد.

    وی با بیان اینکه پس از توافق برجام تحریم‌های دولتی، بین‌المللی و اتحادیه اروپا تا حدود زیادی متوقف شده، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم تولید نفت را بالا ببریم، روابط بانکی را به جریان بیندازیم و سرمایه خارجی را به کشور جذب کنیم خود به خود رونق اقتصادی به کشور بر می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو