مدیران خودروعصر اعتبار

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارگ تبریز با لحاظ حرایم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی

عصر ساختمان- مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی تبریز با اشاره به ایجاد پارکینگ زیرزمینی در ضلح جنوبی ارگ گفت: نه تنها عملیات مذکور هیچ گونه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی اشاره شده در برنامه مذکور را ندارد بلکه در راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی است.

احداث پارکینگ زیرزمینی در محوطه ارگ تبریز با لحاظ حرایم قانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاهخبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس،  حجت‌الاسلام و المسلمین موسی محمدی مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز در پی انتشار نامه انجمن دوستداران میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مبنی بر نگرانی اهالی و فریختگان و دوست‌داران میراث فرهنگی تبریز در خصوص عرصه خانه فتح الله‌یف و مسجد علیشاه ( اگر تبریز) واکنش نشان داده و مواردی را برای شفاف‌سازی و تنویر افکاری عمومی اعلام کرد.

    وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه مصلی و ارگ در هسته مرکزی تبریز واقع است در اکثر مراسم‌ها و همایش‌ها و گردهمایی‌ها، با پارک خودروهای عزیزان محوطه مذکور به پارکینگ تبدیل می‌شود که این امر برای فراهم‌آوری بستر مناسب برای ایجاد و احداث و احداث فضای سبز و آب نماهای مختلف در اضلاع شمالی و جنوبی ارگ و حیاط ساختمان فتح الله‌یف برنامه‌ریزی شده است.

    محمدی گفت: احداث پارکینگ زیرزمینی با تشکیل جلسات مختلف کارشناسان زبده و عوامل ذیربط با لحاظ حفظ حریم قانونی و اعمال نقطه نظرات فنی و مهندسی از آثار تاریخی در حال اجرا است.

    مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: با هماهنگی به‌عمل آمده با میراث فرهنگی استان و اخذ طرح مرمت ساختمان فتح الله‌یف در راستای اجرای طرح و احیای مجموعه مذکور در حال انجام است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم احداث پارکینگ در منطقه برای ارائه خدمات بهتر برای گردشگران و میهمانان خارجی و احداث فضای سبز اقدام به احداث پارکینگ شده است.

    مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز گفت: نه تنها عملیات مذکور هیچ گونه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی اشاره شده در برنامه مذکور را ندارد بلکه در راستای مرمت و احیاء و تقویت بناهای قدیمی است.

    محمدی افزود: این موارد همچنین در نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دشتی و گردشگری کشور نیز ارسال شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو