مدیران خودروعصر اعتبار

توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

رفع تصرف بیش از ۱۳ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار یاسوج

عصر ساختمان- مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای کهیگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۱۳ هکتار از اراضی رودخانه بشار توسط شرکت آب منطقه‌ای استان رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از ۱۳ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار یاسوج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، فریبرز ضرغامی در نشست ظهر امروز کارگروه مبارزه به زمین‌خواری با اشاره به اینکه بالغ بر 25 هکتار از اراضی رودخانه بشار تصرف شده است، گفت: سال 89، 11 هکتار و سال گذشته هم 2.7 هکتار از اراضی تصرف شده رفع تصرف شد.

    مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه تصرفات در حاشیه رودخانه بشار شناسایی و پرونده تخلف آن تشکیل و تحویل مقامات قضایی شده است که به محض رسیدگی فرآیند آزادسازی انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: در شهرستان دنا با دستور دادستانی ادارات دنا همکاری خوبی با آب منطقه‌ای دارند که انتظار داریم در شهر یاسوج زمینه ایم همکاری فراهم شود.

    ضرغامی در پاسخ به این سوال که چرا آب منطقه‌ای اجازه تصرف اراضی بشار را می‌دهد، گفت: وظیفه ما شناسایی افراد و معرفی به مراجع قضایی است و نمی‌توانیم با افراد برخورد فیزیکی کنیم و به تنهایی نمی‌توانیم جلوی سیل عظیم زمین خواری رو بگیریم.

    وی بیان کرد: در یکی از مناطق شهر یاسوج 90 هکتار زمین به شهرداری دادیم اما زمینه سوء استفاده در این مکان فراهم شده است.

    در ادامه سید عبدالمنان دانشی مدیر دفتر سواحل و رودخانه شرکت آب منطقه‎‌ای گفت: طول رودخانه بشار از بیمارستان امام سجاد تا پل مختار 92 هکتار است که تاکنون بیش از 13 هکتار آن رفع تصرف شده است.

    وی از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت و وزارت نیرو خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه کارخانه‌های شن و ماسه کوهی می‌شوند.

    دانشی افزود: طول رودخانه استان 1400 کیلومتر و طول آبراه‌ها هم 11 هزار و 400 کیلومتر است، گفت: راه و شهرسازی جاده‌ای از وسط حریم و بستر رودخانه عبور داده که این تخلف است.

    وی گفت: تخلف صورت گرفته راه و شهرسازی در رودخانه بشار و تخلف در منطقه پریکدان شناسایی و به دادستانی اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو