مدیران خودروعصر اعتبار

کم فروشی در بازار بی رمق مسکن

عصر ساختمان:یک کارشناس بازار مسکن گفت : رکود در بخش مسکن باعث شده است تا فروشندگان برای کاهش ضرر خود ، کم فروشی کنند.

کم فروشی در بازار بی رمق مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن گفت: تقاضای موثر مسکن به دلیل فقر نقدینگی کم است و اگر تقاضای موثر وارد بخش مسکن شود ما چندین برابر نیاز به عرضه مسکن خواهیم داشت.

    وی تصریح کرد : به دلیل اینکه تورم در مسکن وجود ندارد قیمت کنونی مسکن حاکی از واقعی شدن ان در بازار است.

    سرحدی دریاره یکی از معضلات بزرگی که خریدار بعد از سند زدن ملک با آن روبرو می شوند ، کم فروشی است ، گفت: بسیاری از افراد ملک تفکیک نشده را با مبایعه نامه خریداری می کنند و برای دریافت سند متوجه مغایرت متراژ می شوند.

    سرحدی با بیان اینکه در 50 درصد ملک هایی که سند قدیمی داشته ، کم فروشی صورت گرفته است ، گفت : کم فروشی در عمده متراژها تا حدودی دیده می شود.

    کارشناس مسکن گفت : رکود بازار مسکن باعث شده است انبوه سازان برای خروج خود از رکود اقدام به فروش اقساطی مسکن کردند که نیازی به ورود بانک مسکن و دریافت کارمزد از سوی بانک نبود.

    وی تاکید کرد : وام تسهیلات در ایران یک چهارم قیمت واقعی مسکن است اما در کشورهای دیگر بیش از 90 درصد قیمت مسکن را شامل می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی