مدیران خودروعصر اعتبار

خانه احمد شاملو به ثبت ملی رسید

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی از ثبت خانه احمد شاملو در فهرست آثار ملی خبر داد.

خانه احمد شاملو به ثبت ملی رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری مهر،  فرهاد نظری، مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی، امروز 17 آبان ماه، ضمن بازدید از نمایشگاه مطبوعات  از ثبت خانه شاعر معاصر احمد شاملو در فهرست آثار ملی خبر داد.

    او به ضرورت حفظ خانه‌هایی که یک روز محل زندگی مفاخر ادب و فرهنگ بوده‌اند اشاره و بیان کرد: شخصیت‌های برجسته حوزه فرهنگ و هنر، ثروت‌های ادبی یک شهر به شمار می‌آیند و می‌توانند در جذب گردشگر فرهنگی موثر باشند بنابراین لازم است خانه‌ای که این افراد در آن زندگی کرده‌اند حفظ شود تا هم مردم با این افراد و تاثیری که بر رشد و بالندگی فرهنگ این سرزمین داشته اند آشنا شوند هم بر تعداد مراکز فرهنگی شهر و کشورمان افزوده شود.

    نظری با اشاره به چگونگی ثبت خانه‌های شخصیت‌های برجسته معاصر افزود: استان‌های مختلف، افراد برجسته خود را شناسایی و پرونده‌شان را به دبیرخانه دفتر ثبت آثار تاریخی ارسال می‌کنند تا این پرونده مورد بررسی کارشناسان زبده قرار گیرد و در صورت تایید ثبت شود.

    مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت: خانواده شاملو براین بودند تا خانه او در دهکده فردیس در کرج با نام «الف. بامداد» به ثبت برسد اما ما این خانه را به نام شاعر، احمد شاملو ثبت کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی