مدیران خودروعصر اعتبار

حباب قیمت مسکن تجاری و لوکس هنوز تخلیه نشده است

عصر ساختمان- مشاور وزیر مسکن با بیان این که حباب قیمت مسکن گران‌قیمت و مسکن تجاری هنوز تخلیه نشده است گفت: برای واحدهای تجاری پیش‌بینی می‌کنم قیمت‌ ها نزولی باشد و برای مسکن گران قیمت هم در سال آینده افزایش قیمتی در حد تورم نیز متصور نخواهم بود.

حباب قیمت مسکن تجاری و لوکس هنوز تخلیه نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل ازخبرگزاری تسنیم، حسین عبده تبریزی کارشناس اقتصادی و مشاور وزیر مسکن در برنامه پایش درخصوص پیش‌بینی بازار مسکن گفت: اصولاً برنامه و هدف دولت این نیست که مسکن را وسیله پس‌انداز بکند، همان‌طور که ارز هم نباید وسیله پس‌انداز شود. در همه جای دنیا مردم برای پس‌انداز پول خود را به بانک یا بازار سرمایه می‌دهند، بنابراین دولت هیچ علاقه‌ای ندارد که بازار خریدوفروش مسکن وسیله پس‌انداز شود.

    عبده تبریزی گفت: خوشبختانه در حال حاضر کسی برای سرمایه‌گذاری سراغ نرخ ارز و مسکن نمی‌رود. مسکن در کشور تغییر ساختاری کرده است، در دو سه سال خیلی طوفانی سرمایه‌گذاری کلانی در مسکن گران‌قیمت و مسکن تجاری صورت گرفته و طبعاً مدت زیادی طول می‌کشد که حباب قیمتی مسکن که در آن دو سه سال ایجادشده تخلیه شود.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: برای واحدهای تجاری پیش‌بینی می‌کنم قیمت‌ها نزولی خواهد بود، در برخی شهرها به نسبت هر پنج خانوار یک واحد تجاری وجود دارد بنابراین دیگر نیاز به واحد تجاری نداریم و مردم نیز اگر بخواهند کسب‌وکار راه بیندازند به دنبال اجاره واجد تجاری خواهند بود نه خرید آن. پیش‌بینی بعدی من در مورد مسکن گران‌قیمت است که این واحدها هم در سال آینده افزایش قیمتی در حد تورم نیز متصور نخواهم بود.

    وی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری بعد از بانک بیشترین بازدهی را بازار سرمایه دارد، اگر میزان پس‌انداز مردم رقم کوچکی حدود 20 تا 30 میلیون باشد بانک‌ها بهترین جا برای سرمایه‌گذاری است، برای رقم‌های بالای 100 میلیون تومان نیز سرمایه‌گذاری در بورس از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین اقدام خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی