مدیران خودروعصر اعتبار

فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر قزوین حسابرسی می‌شود

عصر ساختمان- سرپرست معاونت عمرانی استانداری خبر داد: تاکنون فعالیت و عملکرد ۳ تعاونی مسکن مهر حسابرسی شده و فعالیت سایر تعاونی‌های مسکن نیز حسابرسی می‌شود.

فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر قزوین حسابرسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی فرخزاد در جلسه بررسی بیمه مسکن مهر استان قزوین که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه هر مورد و مسئله‌ای که مرتبط با مسکن مهر بوده جزو پروژه مسکن مهر است و باید قوانین و اصول مرتبط به آن رعایت شود.

    وی ادامه داد: اطلاعات مرتبط با بیمه مسکن مهر ضمن خارج شدن از حسابرسی ماده 47، باید محاسبه بیمه مسکن مهر 52 هزار ریال به ازای هر مترمربع باشد و اطلاعات و موضوعات تعاونی‌های مسکن به تأمین اجتماعی ارائه شود.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: تعاونی‌های مسکن مهر مبلغ 52 هزار ریال به ازای هر مترمربع دریافت کنند و در صورت دریافت مبلغی به‌غیراز بیمه صورت‌حساب صادر کنند چراکه هر شرکت و تعاونی دارای دفاتر قانونی بوده و موضوعات ثبت و ضبط می‌شود.

    وی تصریح کرد: فعالیت‌ سه تعاونی مسکن حسابرسی شده است و مابقی تعاونی‌ها هم باقی‌مانده و با توجه به اینکه تعداد تعاونی‌ها بیشتر می‌شود باید حسابرسی آنان انجام شود؛ فعالیت تعاونی‌ها باید در قالب پروژه‌های مسکن مهر باشد که در این صورت مسکن‌های مهر مشمول بیمه می‌شود.

    فرخزاد خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه لایحه مسکن مهر درزمینهٔ بیمه مقررشده که تأمین اجتماعی به ازای هر مترمربع 5200 تومان بیمه دریافت کند که این هزینه پرداخت و مفاصاحساب آن‌هم انجام‌شده و در صورت انحلال تعاونی باید حسابرسی دفاتر در سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.

    وی یادآور شد: بر اساس اصل 138 قانون اساسی تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای مسکن مهر فقط 52 هزار ریال به ازای هر مترمربع بوده که باید این مبلغ دریافت شود و مفاصاحساب صادر شود.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ماده 47 مطرح کرد: با توجه به اینکه حسابرسی شرکت‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی تأکید شده در بررسی‌ها باید به موضوعات و مسائل مرتبط به مسکن مهر توجه شود و مبنا 52 هزار ریال به ازای هر مترمربع برای هر واحد مسکن مهر قرار گیرد و بر اساس ماده 47 حسابرسی انجام شود.

    فرخزاد خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌هایی که جدا از پروژه مسکن مهر انجام می‌شود باید این اقدامات و فعالیت‌ها به‌صورت جداگانه موردبررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو