مدیران خودروعصر اعتبار

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران:

سرشماری حضوری آستارا و انزلی به میانگین کشوری نزدیک است

حضور ۲۵ هزار نفر آمارگیر در کشور

عصر ساختمان- معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران گفت: شهرستان‌هایی نظیر آستارا و انزلی در سرشماری به روش حضوری در گیلان نزدیک میانگین کشوری هستند.

سرشماری حضوری آستارا و انزلی به میانگین کشوری نزدیک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد صادق علیپور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از روند سرشماری حضوری در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان به لحاظ پیشرفت کاری در سرشماری به روش حضوری از میانگین کشوری سه درصد بالاتر است.

    معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های گیلان نظیر بندرانزلی و بندر آستارا در سرشماری به روش حضوری از میانگین استانی پایین هستند، گفت: این دو شهرستان خود را به تراز میانگین کشوری نزدیک کرده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده احتمال بارش باران و در برخی از ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به آشنایی که در مناطق شمال و غرب کشور وجود دارد ممکن است در اثر بارندگی باران و برف روند آمارگیری با تغییر همراه شود.

    علیپور به تمهیدات انجام شده در زمینه هموار کردن روند سرشماری به روش حضوری اشاره کرد و افزود: در مناطقی که احتمال بارندگی نظیر باران و برف در آنها پیش‌بینی شده نیروهای آمارگیر استقرار پیدا کرده‌اند. 

    جمع‌آوری حدود 59 درصد اطلاعات خانوارهای کشور در سرشماری

    معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران ادامه داد: براساس برآوردی که از کل کشور انجام شده باید اطلاعات حدود 25 میلیون خانوار جمع‌آوری می‌شد که تا صبح روز گذشته حدود 59 درصد از اطلاعات خانوارها جمع‌آوری شده است.

    وی با اشاره به اینکه اطلاعات خانوارهای باقی‌مانده باید تا روز 28 آبان جمع‌آوری شود، افزود: خانوارهای گیلان به ویژه مردم آستارا با حضور در سرشماری و ارائه اطلاعات دقیق به مأموران در کاهش درصد غیبت‌ها و افزایش مشارکت مردم در سرشماری می‌توانند نقش ایفا کنند.

    علیپور به میزان آگاهی و شناخت مردم به بحث آمارهای پایه اشاره کرد و یادآور شد: ارائه آمارهای دقیق و صحیح به دولتمردان نظام و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کمک می‌کند که با اطلاعات دقیق برنامه‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت شهرستان را تنظیم کنند.

    معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران با بیان اینکه در تجربه‌های دوره‌های پنج سال پیش حدود 56 هزار آمارگیر در کل کشور اطلاعات را جمع‌آوری می‌کردند، اضافه کرد: در دوره فعلی حدود 25 هزار نفر آمارگیر در کل کشور به جمع‌آوری اطلاعات مشغول هستند.

    وی با اشاره به اینکه به دلیل تغییر روش جمع‌آوری اطلاعات در هشتمین دوره از سرشماری نفوس و مسکن با 50 درصد کاهش نیرو مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: نکات قوت و مثبت هشتمین دوره از سرشماری نفوس و مسکن به نقاط ضعف آن برتری دارد.

    علیپور با تصریح بر اینکه انتظار می‌رود بحث سرشماری به روش حضوری تا 28 آبان ماه جاری جمع‌بندی شود بیان کرد: احتمال تمدید دو یا سه روز سرشماری به روش حضوری برای برخی از استان‌ها وجود دارد اما با این حال مردم نباید انجام سرشماری را به روزهای پایانی موکول کنند. 

    به گزارش فارس، سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 هشتمین دوره از سرشماری در ایران است، سرشماری به روش حضوری از 28 مهر ماه با 27 آمارگیر در آستارا آغاز شده و تا 28 آبان ماه ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار