مدیران خودروعصر اعتبار

احداث نخستین کارخانه تبدیل پسماند ساختمانی به مصالح ساختمانی در کرج

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از احداث نخستین کارخانه تبدیل پسماند ساختمانی به مصالح در این این شهرستان خبر داد.

احداث نخستین کارخانه تبدیل پسماند ساختمانی به مصالح ساختمانی در کرج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجتبی اسکندری امروز در کرج اظهار داشت: روزانه بیش از یک هزار و 200 زباله شهرستان کرج و شهرهای اقماری در منطقه حلقه دره دفن می‌شود.

    وی افزود: بخش مهمی از این زباله‌ها مربوط به پسماندهای ساختمانی است و اگر نتوانیم طرح‌های ویژه‌ای بازگردادن آنها به چرخه تولید از نظر علمی تدوین و اجرا کنیم، هزینه‌های بسیار زیادی به کشور و مردم تحمیل می‌شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: بهره‌مندی از دانش روز دنیا و تکنولوژی نوین، می‌تواند ما را در این حوزه یاری کرده و شرایط را به نحوی کنترل و هدایت کنیم که بهره‌مندی مناسبی از زباله‌ها و پسماندهای ساختمانی داشته باشیم.

    اسکندری گفت: تحقق این مهم از یک طرف موجب افزایش صرفه اقتصادی و از سوی دیگر جلوگیری از افزایش آسیب‌رسانی به محیط زیست می‌شود.

    وی بیان داشت: در این راستا طرح‌های مطالعاتی در خوبی توسط کارشناسان و متخصصان خبره سازمان پسماند در کلانشهر کرج انجام شده و خوشبختانه همراهی و تعامل لازم با دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی داریم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: بر اساس آخرین توافقات انجام شده، قطعه زمینی به وسعت پنج هکتار از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز جانمایی شده و به زودی در این زمین نخستین کارخانه تبدیل پسماندهای ساختمانی به مصالح ساختمانی احداث خواهد شد.

    اسکندری گفت: با بهره‌مندی از این کارخانه، دیگر شاهد رهاسازی پسماندهای ساختمانی در حاشیه شهرها و اراضی ملی و منابع طبیعی نخواهیم بود.

    وی با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت و نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: احداث این کارخانه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که از یک سو میزان تولید زباله در استان البرز و شهرستان کرج کاهش یافته و کنترل شود و از سوی دیگر با استفاده از تکنولوژی روز و نوین، بخشی از این زباله‌ها به چرخه تولید بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو