مدیران خودروعصر اعتبار

وجود اماکن تاریخی ارامنه فرصتی برای ورود گردشگران به گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وجود اماکن تاریخی متعلق به ارامنه در گیلان و سکونت این اقوام در برخی نقاط استان را عنصری اثرگذار در ورود گردشگران ارمنستانی به گیلان دانست.

وجود اماکن تاریخی ارامنه فرصتی برای ورود گردشگران به گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «رضا علیزاده» با اشاره به جایگاه گردشگری گیلان و علاقمندی گردشگران ارمنستانی نسبت به دریا و جاذبه‌های گردشگری گیلان اظهار کرد: وجود اماکن تاریخی متعلق به ارامنه در گیلان و سکونت این اقوام در برخی نقاط استان می‌تواند در ورود گردشگران ارمنستانی به استان موثر باشد.

    وی تبادلات فرهنگی ناشی از حضور گردشگران را گامی موثر برای توسعه این صنعت در دو کشور برشمرد و افزود: گیلان در زمینه گردشگری دریایی، گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی، گردشگری فرهنگی و گردشگری مذهبی شهرت بسیاری دارد.

    این مسئول خاطر نشان کرد: این استان به سبب برخورداری از تجهیزات پیشرفته بیمارستانی و حضور اساتید برجسته پزشکی در کشورهای حاشیه خزر جایگاهی ممتاز دارد، از این‌رو با تکیه بر این پتانسیل عظیم می‌توان گردشگری سلامت را ترویج و امکان حضور بیماران از سایر کشورها را فراهم کرد.

    علیزاده هم‌چنین خاطرنشان کرد: گیلان در سال‌های اخیر در زمینه صادرات صنایع‌دستی پیشگام و ممتاز بوده که با توجه به سرمایه‌های موجود در این استان و پیشینه پرآوازه آن، می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر کشورها در زمینه صادرات این محصولات باشد.

    وی از آمادگی حضور هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی دیگر کشورها خبر داد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تلاش برای ورود به بازارهای جهانی و معرفی توانمندی‌های هنری از سوی هنرمندان گیلانی به وضوح احساس می‌شود.

    علیزاده بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای افزایش تعاملات فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری گیلان و ارمنستان به یکدیگر تأکید کرد و نشست‌های تعاملی برای تحقق این مهم را خواستار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار