مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد:

سپرده‌گذاری ۱۰۰ هزار نفر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم

عصر ساختمان- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از سپرده‌گذاری ۱۰۰ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم خبر داد و گفت: پس از کاهش نرخ سود این صندوق به ۹.۵ درصد شاهد افزایش افتتاح حساب هستیم.

سپرده‌گذاری ۱۰۰ هزار نفر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدحسن مرادی با اشاره به این‌که هفته گذشته تعداد حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم از مرز 100 هزار فقره عبور کرد و میزان سپرده‌گذاری به 21 هزار و 188 میلیارد ریال رسید، اظهار کرد:‌ سهم شهرهای بالای 200 هزار نفر از حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم 51 هزار و 881 فقره، سهم شهرهای زیر 200 هزار نفر 21 هزار و 506 فقره و سهم متقاضیان تهرانی از افتتاح این حساب نیز تا کنون 26 هزار و 751 فقره بوده است.

    وی با بیان اینکه میزان حساب‌های افتتاحی در مناطق مختلف کشور تقریبا با پیش‌بینی‌ها مطابقت دارد، کرد: 52 درصد از حساب‌ها در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 26 درصد حساب‌ها در تهران و 22 درصد حساب‌ها در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت افتتاح شده است.

    مرادی با اشاره به افزایش تقاضا برای افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم گفت: بعد از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق یکم به 9.5 درصد برای مناطق شهری و 8 درصد برای بافت فرسوده در شهریورماه، شاهد افزایش تقاضا برای افتتاح حساب در این صندوق نسبت به سال گذشته و نیمه نخست امسال بودیم به طوریکه حتی در یک روز هزار و 100 فقره افتتاح حساب شد.

    وی ادامه داد: برآورد ما از ابتدای تاسیس صندوق پس انداز مسکن یکم این بود که سالانه 84 هزار فقره تسهیلات از محل صندوق پرداخت شود که برای پرداخت این میزان تسهیلات سالانه باید 100 هزار فقره افتتاح حساب صورت گیرد که با روند فعلی امیدواریم 100 درصد هدف تا پایان سال محقق شود.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان و سیاستگذاران حاکی از آن است که برای پاسخ به تقاضای بازار مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز است گفت: اینکه از طریق تنها یک حساب برای 100 هزار نفر در هر سال شرایط خانه دار شدن فراهم شده است یک موفقیت برای بانک و سیاستگذاران حوزه مسکن محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی