مدیران خودروعصر اعتبار

راه اندازی موزه های جدید در محدوده تاریخی تهران قدیم

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۲ تهران از راه اندازی موزه های جدید در محدوده تاریخی تهران قدیم خبر داد.

راه اندازی موزه های جدید در محدوده تاریخی تهران قدیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران؛ عابد ملکی افزود: توجه به بافت تاریخی این منطقه یکی از رویکردهای اجرای طرح ارتقاء کیفیت زندگی است.
    وی با اشاره به مناسب سازی میدان مشق در منطقه 12 ادامه داد: امروز میدان تاریخی مشق باعث افتخار تهران است و با مناسب سازی هایی که در یکی ، دو سال اخیر در این میدان انجام شده ، به عنوان یک میدان فاخر شناخته می شود.
    شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه میدان مشق اکنون برای اجرای برنامه های مناسبتی فرهنگی اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد؛ افزود: این منطقه به عنوان طهران قدیم آمادگی دارد با توجه به حضور میهمانان خارجی ، جشنواره بین المللی فیلم فجر را در بافت تاریخی شهر تهران برگزار کند.
    وی با بیان اینکه وجود 18 موزه تاریخی و قدیمی در خیابان سی تیر در مجاورت میدان مشق و حصار صفوی از یک سو و از سوی دیگر وجود سینمای چهارسو در این محدوده ؛ موقعیت فرهنگی و تاریخی مناسبی را برای میدان مشق به وجود آورده است ؛ یادآور شد: ما امیدواریم چندین مجموعه فرهنگی ، هنری و تفریحی مانند سینما چهارسو و حتی بزرگتر از آن را در این محدوده ایجاد کنیم و زیرساخت های فرهنگی و تفریحی مناسبی در این محدوده به بهره برداری برسانیم.
    ملکی با اشاره به راه اندازی مرکز فرهنگی بلدیه یا خانه شهر در میدان امام خمینی ؛ تاکید کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر توانستیم مصوبه کمیسیون ماده 5 را در خصوص ساخت بلدیه سابق یا همان شهرداری تحت عنوان "خانه شهر" به عنوان یک مرکز فرهنگی دریافت کنیم.
    وی همچنین به راه اندازی موزه های جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: به زودی موزه های جدید در منطقه 12 راه اندازی می شود ، به عنوان مثال طبق هماهنگی های انجام شده با رسانه ملی قرار است تا ساختمان رادیو ارگ به موزه رسمی صدا و سیما و ارتباطات تبدیل شود ، همچنین بانک های سپه و ملی نیز در نظر دارند تا موزه هایی را در ارتباط با صنعت بانکداری راه اندازی کنند.
    ملکی با اشاره به اتمام مرمت موزه علی اکبرخان صنعتی در میدان امام خمینی افزود : این موزه در مالکیت سازمان هلال احمر بود که با مذاکراتی که انجام شد ؛ مرمت این موزه با نظارت سازمان میراث فرهنگی توسط شهرداری تهران انجام گردید.
    به گفته وی؛ با تملک خانه اتحادیه و مرمت آن قرار است این بنای تاریخی به موزه مشاهیر تبدیل شود.
    ملکی همچنین یادآور شد: قراراست به زودی موزه عروسک های ملل نیز در منطقه 12 راه اندازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو