مدیران خودروعصر اعتبار

خرید ملک کلنگی افزایش یافت

جنوب و شرق؛ بهترین گزینه ساخت‌وساز

عصر ساختمان- قیمت واحدهای کلنگی پایتخت نشان می‌دهد شمال تهران پیشتاز در قیمت است، مرکز و غرب در رتبه‌های بعدی قراردارند و جنوب و شرق تهران می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید ملک کلنگی و ساخت وساز باشند.

خرید ملک کلنگی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رصد آمار معاملات واحدهای کلنگی در مهرماه سالجاری و مقایسه آن نسبت به مشابه سال گذشته نشان از افزایش خرید و فروش این املاک دارد. حجم معاملات کلنگی در سال 94، 6.9 درصد از کل معاملات بوده درحالی که این رقم درسال 95 به 7.9 درصد رسیده است.

    در بازار مسکن، افزایش فروش واحدهای کلنگی نشانه‌ای از بهبود بازار ساخت و ساز است و می‌تواند شاخص خوبی برای پیش بینی بازار مسکن در آینده باشد؛ البته آمار چند ماه گذشته معاملات مسکن هم از بهبود بازار طی ماه های گذشته حکایت دارد به همین دلیل و با توجه به اهمیت خرید و فروش واحدهای کلنگی، خبرگزاری مهر، قیمت ملک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران(شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) را مورد بررسی قرارداده است. یافته‌ها نشان از آن دارد که قیمت واحدهای کلنگی در شمال پایتخت بالاترین قیمت را دارند و پس از آن مرکز، غرب، شرق و جنوب پایتخت قرار دارند.

     

    شمال تهران
    اگر در شمال تهران به دنبال خرید ملک کلنگی و ساخت و ساز برج، آپارتمان، واحد اداری یا تجاری هستید باید به طور متوسط برای هر مترمربع 18 میلیون تومان هزینه کنید، به عنوان نمونه در منطقه دربند یک واحد کلنگی 275 متری با قیمت هر مترمربع 12 میلیون و 500 هزار تومان و طول بر 18 متر، 3 میلیارد و 437 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    یک واحد کلنگی 4000 مترمربعی هم در خیابان پاسداران با ارزش هر مترمربع 25 میلیون تومان و طول بر 100 متری، 100 میلیارد تومان فروخته می شود.

    غرب تهران
    شرایط در غرب تهران برای ساخت و ساز و خرید ملک کلنگی آسانتر است و هر متر مربع واحد کلنگی حدود 8 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، در خیابان پونک تهران برای هر متر مربع واحد کلنگی باید 10 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید که دراین صورت ارزش یک واحد کلنگی 200 متری با طول بر 10 متر حدود باید 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

    در منطقه طرشت برای خرید یک واحد کلنگی با طول بر 10 متر و مساحت 170 مترمربع باید 1 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کنید که برای هرمترمربع حدود 7 میلیون و 75 هزار تومان می شود.

    مرکز تهران
    مرکز تهران نیز از لحاظ محدوده قیمت واحدهای کلنگی به غرب پایتخت نزدیک است؛ در این منطقه قیمت هرمتر مربع به طور متوسط 12 میلیون تومان است، در منطقه یوسف آباد تهران برای خرید یک واحد کلنگی 330 متری که طول بر 1 1 متری دارد، هر مترمربع 15 میلیون تومان قیمت گذاری شده و ارزش کل ملک 4 میلیارد و 950 میلیون تومان است.

    یک ملک کلنگی 324متری و طول بر 20 متری در خیابان انقلاب تهران، با قیمت هرمترمربع 9 میلیون و 259 هزار تومان، 3 میلیارد تومان فروخته می شود.

    شرق تهران
    قیمت ها در شرق تهران متعادلتر است و هرمتر مربع ملک کلنگی حدود 6 میلیون تومان به فروش می رسد، به عنوان نمونه در منطقه نارمک یک ملک کلنگی 570 مترمربعی با طول بر 15 متر و قیمت هرمترمربع 8 میلیون تومان، 4 میلیارد و 560 میلیون تومان می شود.

    یک واحد کلنگی 155 متری در خیابان پیروزی با طول بر 6 متر و ارزش هرمترمربع 5 میلیون و 650 هزار تومان، 850 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    جنوب تهران
    قیمت ها در جنوب تهران برای ساخت و ساز از همه نقاط پایتخت ارزانتر است و ارزش هر متر مربع ملک کلنگی در این منطقه 4حدود میلیون تومان است، در منطقه مشیریه پایتخت، برای خرید یک متر مربع از واحدی کلنگی باید 2 میلیون و 916 هزار تومان در چنته داشته باشید که برای خانه 120 متری با طول بر 6 متر، 350 میلیون تومان می شود.

    یک واحد کلنگی با طول بر 6 متر و مساحت 90

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو