مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول عنوان کرد:

برای عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا توافق شد

فروش سیمان با قیمت رقابتی از زمستان امسال

عصر ساختمان- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سرانجام پس از جلسات متعدد و پیگیری های بسیار، در پی توافق میان وزارتخانه های صنعت، راه و شهرسازی و گمرک، از زمستان امسال بار دیگر شاهد عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا خواهیم بود.

برای عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا توافق شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از آغاز سر گیری عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا خبر داد و گفت: طی سال های اخیر صنعت سیمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است، اما اتفاقی که این روزها در حال رخ دادن است و می تواند تکانی به این بازار دهد، آغاز عرضه های سیمان از طریق بورس کالاست که این امر تقریباً نهایی شده است.

    عبدالرضا شیخان افزود: با پیگیری های متعدد انجمن سیمان و همکاری بورس کالای ایران، شاهد رفع موانع صادرات سیمان از بورس کالا هستیم به طوریکه پیش بینی می شود از زمستان سال جاری این طرح عملیاتی شود.

    وی در رابطه با جزئیات عرضه سیمان در بورس کالا گفت: صادرات از اولویت های صنعت سیمان به شمار می رود و این صنعت برای بازگشت رونق، نیازمند حمایت از سوی دولت است؛ بر همین اساس در جلسات اخیر تصمیم گرفته شد برای بهتر شدن اوضاع این صنعت، صادرات سیمان به صورت هدفمند از بورس کالا کلید بخورد.

    این مقام مسئول در ادامه افزود: تولید سیمان به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی کشور است، بنابراین بهتر است اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضا داخلی نیز افزایش یابد البته در صورتی این اهداف عملی خواهد شد که تمامی سازمان ذیربط همکاری های لازم را با ما انجام دهند.

    شیخان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات گمرکی صادرات سیمان از بورس حل شده است؟ گفت: بله، موانعی که برای صادرات از سمت گمرک وجود داشت، خوشبختانه با رایزنی و بررسی های اخیر برطرف شده به طوریکه قرار است گمرک فقط با با برگه معامله بورس کالا، اجازه خروج سیمان از کشور را دهد.

    وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای صادرات سیمان از طریق بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایت های دولت به ویژه وزارت صنعت و راه و سازی از صنعت سیمان و همچنین مکانیسم بورس کالا، به نظر می رسد که توسعه صادرات از این بازار شفاف با استقبال ویژه دولت روبه رو شده و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور فعالان صنعت سیمان بار دیگر طعم رونق را بچشند.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه به مزایای ورود سیمان به رینگ صادراتی اشاره کرد و افزود: با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالای ایران می‌توانیم قیمت‌ها را در مرز رقابتی قرار دهیم و از این طریق، دست دلالان و سودجویان را از این بازار کوتاه کنیم.

    به گفته وی، از اصلی ترین مزیت های این کار می توان به شفاف سازی قیمت، رشد صادرات سیمان کشور به خصوص برای شرکت هایی که نزدیک به مرزهای خروجی هستند، افزایش فضای رقابتی در بازار داخل، جلوگیری از رقابت منفی و اعلام قیمت های سلیقه ای در این صنعت، اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت، حضور سرمایه گذاران در مکانی با اعتبار همچون بورس کالا و مشخص بودن کلیه روند معامله و نحوه پرداخت اشاره کرد که به مرور زمان و بهبود بازار سیمان می تواند شرایط رشد بازار داخلی را فراهم کند.

    وی در پایان به عرضه سیمان در رینگ داخلی بورس کالا اشاره کرد و گفت: بعد از رونق سیمان از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران به بازارهای جهانی، برای عرضه این محصول در رینگ داخلی نیز برنامه های داریم البته برای این کار هنوز زود است چراکه ابتدا باید با افزایش حجم صادرات، بازار داخلی را که دارای مازاد عرضه است، متعادل کنیم و پس از آن، عرضه های داخلی سیمان در بورس شروع می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو