مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت های ایران در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی بی نظیر است

عصر ساختمان- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کاهش خطر بلایای طبیعی ،تلاش های ایران در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی را بی نظیر دانست و خواستار انتقال این تجربیات به کشورهای دیگر شد.

پیشرفت های ایران در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،'رابرت گلاسر' روز جمعه در دیدار 'اسماعیل نجار' رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه کنفرانس وزیران کشورهای آسیایی در دهلی نو،از ایران خواست که اسناد و تجربیات ارزشمند در خصوص کاهش خطر بلایای طبیعی را در ا ختیار سازمان ملل قرار دهد.
    وی، تلاش های ایران برای مقاوم سازی مدارس و بیمارستان ها را گامی ارزشمند دانست و تصریح کرد این تلاش ها گام مهمی برای کاهش خسارت و تلفات در حوادث غیر مترقبه است .
    نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اعلام آمادگی کرد که با سفر به ایران از نزدیک با پیشرفت های کشور در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی آشنا شود.
    'اسماعیل نجار' رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز دراین دیدار بااشاره به اقدامات ایران برای کاهش خطرات بلایای طبیعی اظهار کرد دولت برای مقاوم سازی مدارس به عنوان یکی از مراکز مهم تجمع جمعیت با اختصاص 4.5 میلیارد دلار ، 85 هزار کلاس درس را مقاوم سازی کرده است .
    وی مقاوم سازی و بهسازی یک میلیون و 800 هزار را از دیگر اقدامات ایران عنوان و اظهار کرد بهسازی حدود 200 هزار واحد مسکونی روستایی هر سال در دستور کار قرار دارد.
    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ریزگردها را یکی از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد منشاء بیش از 80 درصد از ریزگردها کشورهای همسایه و خارجی است .
    وی تصریح کرد ایران با کاشت نهال ،اقدام های مناسبی برای کاهش ریزگردها انجام داده ولی کشورهای همسایه به دلایل مختلف اولویتی برای مبارزه با آن برای خود قائل نیستند.
    نجار در پایان از نماینده ویژه دبیرکل در زمینه کاهش خطر بلایای طبیعی برای سفر به ایران دعوت کرد.
    کنفرانس وزیران کشورهای آسیایی از روز پنجشنبه به مدت سه روز با شرکت بیش از 40 وزیر ، معاون وزیر، سفیر و کارشناسان آسیا و اقیانوسیه در دهلی نو آغاز شد.
    شرکت کنندگان در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس راهکارهای کاهش خطر بلایای طبیعی را در شش نشست تخصصی ، 22 جلسه موضوعی و سه جلسه ویژه را بررسی می کنند.
    برگزاری نمایشگاه عکس ،جشنواره فیلم و مسابقه نقاشی در خصوص کاهش بلایای طبیعی از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو