مدیران خودروعصر اعتبار

۲۵ بهترین شهر دنیا برای خرید

عصر ساختمان- در این گزارش بر اساس آخرین رتبه‌بندی اکسپدیا به معرفی ۲۵ بهترین شهر دنیا برای خرید می‌پردازیم.

۲۵ بهترین شهر دنیا برای خرید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بازده ، هر بار که سال جدیدی آغاز می‌شود، دوست دارید خودتان نیز شروع جدیدی داشته باشید و این فرصت را پیدا می‌کنید تا با انجام خریدهای هیجان‌انگیز و جدید، لباس‌های‌تان را نونوار کنید و روح تازه‌ای به خانه‌تان ببخشید. از این رو حتما به دنبال فهرست بهترین شهر دنیا برای خرید می‌گردید.

    با وجود این، اگر فضای سرد و آرام فروردین دلگیر و ناامیدتان می‌کند، و مرکز خرید محل‌تان اصلا برای‌تان الهام‌بخش نیست، چرا تصمیم نمی‌گیرید از این یکنواختی فرار کنید و به بهترین مراکز خرید دنیا بروید؟

    نگران نباشید، با هر بودجه و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید شهری پیدا کنید که با شرایط‌تان سازگار باشد، طرح‌‌ها و برندهای بسته‌بندی دلخواه‌تان را داشته باشد و در هر نقطه از جهان، مکان‌های فوق‌العاده‌ای پیدا کنید که از چشم خیلی‌ها دور مانده باشند.

    متخصصان گردشگری اکسپدیا بهتر از هر کس دیگری می‌دانند چه شهرهایی در دنیا، بهترین مکان برایمشتاقان خرید هستند. آنها 25 مقصد نهایی را برای این قبیل خریداران انتخاب کرده‌اند. متخصصان اکسپدیا فهرست مختصری از بهترین پایتخت‌های جهان برای خرید و نکات مفیدی برای این کار را برای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان جمع‌آوری کرده‌اند. این مطلب بهترین مرجع برای جهانگردانی است که عاشق پیدا کردن مراکز خرید و مناسب‌ترین قیمت‌‌‌‌ها هستند.

    اکسپدیا این رتبه‌بندی ” بهترین شهر دنیا برای خرید ” را ‌‌‌بر اساس سه عامل کلیدی تهیه کرده است: ارزش پول، رفتار دوستانه، و مقایسه‌ی محبوبیتِ هر شهر. با وجود این‌‌‌که این سه عامل بدون شک ضروری هستند، ولی عوامل مهم و متعدد دیگری نیز وجود دارند که حتما در انتخاب بهترین شهر دنیا برای خرید و مناسب‌ترین شهر در ماجراجویی‌های خریدتان باید آنها را در نظر بگیرید.

    بنابراین، مهم‌ترین خصوصیات یک شهر به عنوان مرکز خرید در سطح جهانی چه چیزهایی هستند تا بتواند در فهرست بهترین شهر دنیا برای خرید قرار بگیرد؟ بگذارید چند مثال برای‌تان عنوان کنم.

    سهولت در حمل‌ونقل

    چگونگی حمل‌ونقل در یک شهر بسیار مهم است. در شهرهایی که همه‌ی مراکزش به خوبی به هم متصل هستند، با استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌توانید بدون از دست دادن مکان‌های مناسب، به هر جایی که می‌خواهید، دسترسی پیدا کنید. به نظر می‌آید مسیریابی در شهرهای قدیمی مانند لندن دشوار باشد، ولی با گستردگی شبکه‌های حمل‌ونقل زیرزمینی می‌توانید به راحتی مسیر بین مراکز خرید را طی کنید – و البته به راحتی مسیرتان را هم پیدا می‌کنید.

    شهرهای کوچک و عجیبی مثل سنگاپور با وجود کوچک بودن‌شان، تجربه‌ی گلچین‌شده و راضی‌کننده‌ای به شما ارائه می‌کنند. در این شهر شلوغِ تایلندی، در هر محله معمولا مراکز خرید مدرن را با بازارهای عجیب و جالبِ سنتی‌شان ترکیب می‌کنند. به علاوه، کلان‌شهرهای مدرنی نظیر هنگ‌کنگ از نظر سهولت در شبکه‌ی حمل‌ونقل عمومی‌شان بسیار به خود می‌بالند.

    فرار از شلوغی

    در حالی‌که ستاره‌های درخشان جهانی نظیر نیویورک و لندن همه‌ساله میلیون‌ها خریدکننده را به سمت خود جلب می‌کنند، بسیاری از شهرهای دیگر نیز وجود دارند که علی‌رغم ویژگی‌های فوق‌العاده‌شان برای خرید، هنوز کشف‌نشده باقی مانده‌اند. هنوز مراکز خرید پررونق و خیابان‌های شیک و زیبای زیادی وجود دارند که باید کشف‌شان کنید. این مناطقِ ظاهرا کم‌اهمیت مکان‌های ایده‌آلی هستند که در آنها می‌توانید دور از هیاهوی جمعیت، اجناس خوبی را با قیمت مناسب پیدا کنید.

    برای مثال، با وجود این‌که ملبورن در رتبه‌بندی اکسپدیا در رده‌ی 21 قرار دارد، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای زمین است. این شهر به شکل شگفت‌انگیزی با چشم‌انداز پویا و منحصر‌به‌فردش از شما استقبال می‌کند و ترکیبی از خیابان‌های شیک و زیبا و گنجینه‌ی ناب و نوآورانه‌ی طراحان استرالیایی را به شما ارائه می‌کند.

    بسیاری از پایتخت‌های مشهور اروپایی نیز می‌توانند برای کسانی که عاشق خرید در فضای آرام و منحصر‌به‌فردی هستند، مقصد خوبی باشند. شهر وین عظمت و شکوه سنتی‌اش را به‌تدریج با ترکیب و پذیرش بهترین و زیباترین سبک‌های بین‌المللی تکمیل می‌کند. در این میان، آمستردام با ترکیبِ درخشانی از مغازه‌های دنجِ کتاب‌فروشی، مراکز خرید گوناگون، و بازارهای باشکوهِ سامان‌یافته و دوست‌داشتنی نظر همگان را به خود جلب می‌کند. بنابراین دیگر نیازی نیست مدام خود را محدود به نیویورک و شهرهایی نظیر آن کنید. دنبال شهرهای کم‌تر شناخته‌شده بشد تا بتوانید بهشت خریدِ خودتان را داشته باشید.

    کشف چیزهای جدید

    خرید در یک کشور خارجی می‌تواند کمی ترسناک باشد. متقاعد کردن فروشنده برای تخفیف دادن و خرید با قیمت مناسب بسیار دشوار است (صرف‌نظر از این‌که مجبور هستید با کسی چانه‌ بزنید که کلا زبان‌اش را هم نمی‌فهمید)، ولی نباید در یافتن گنجینه‌های پنهان و ایجاد خاطراتی که هنگام برگشت به کشورتان لبخند به لبان‌تان می‌آورند، شک و تردید به دل راه دهید. شهرهایی که فرصت‌ تجربه‌ی چیزهای ناشناخته‌ای به شما ارائه می‌کنند – به شما این شانس را می‌دهند که چیزهای منحصر‌به‌فردی برای خرید پیدا کنید – مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید هستند.

    شهر شگفت‌انگیزی نظیر مراکش به خاطر بازارهای خیابانی منحصربه‌فردش به رشد و توسعه رسیده است. در هر گوشه‌ی دنیا می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد، رنگ و لعاب و پویاییِ یکی از این شهرها را مشاهده کنید. در بازارهای شگفت‌انگیز شهرهای عربی، چانه‌زنی و جر و بحث سرِ قیمت کار رایجی است. از ورود به این بازارها نترسید و شانس‌تان را امتحان کنید و ببینید تا چه میزان می‌توانید برای خرید صنایع دستیفوق‌العاده زیبا از فروشنده تخفیف بگیرید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار