مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۰هزار خانواده نیازمند در کشور فاقد مسکن هستند

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بررسی های نشان می دهد از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح کشور ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن و ۳۵۰ هزار خانواده دارای مسکن نامناسب هستند .

۱۵۰هزار خانواده نیازمند در کشور فاقد مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، ابراهیم بازیان در نشست با مسئولان کمیته امداد البرز افزود: یکی از بهترین راه های کنترل سرعت و شدت فقر اعطای مسکن به نیازمندان است.
    وی ادامه داد : مطابق یک تحقیق 88 درصد دارایی های ایرانیان در حوزه مسکن ، زمین و فضای کسب و کار است و این بدان معناست که در ایران عمده ترین دغدغه اقتصادی مردم مسکن است.
    بازیان با تاکید بر اینکه 30 الی 50 درصد سبد هزینه ای خانوارهای ایرانی را مسکن تشکیل می دهد ، تصریح کرد : رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت آثارمثبتی به ارمغان خواهد آورد که البته این کارسخت و پر هزینه است و در حوزه برنامه و اجرا نیاز به راهبرد مشخص دارد.
    وی همچنین با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات با استانداران و مدیران کل بنیاد مسکن استانهای مختلف گفت: اگر مسئولان استان ها نسبت به اختصاص زمین به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهتمام داشته باشند این نهاد آمادگی دارد به سرعت نسبت به تامین اعتبار و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان اقدام کند.
    وی اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران می بایست در تامین مسکن محرومان به این نهاد مدد برسانند و امروزه فرا امدادی کردن امر مسکن نیازمندان یک ضرورت است.
    این مسئول با اشاره به اینکه جذب کمک های خیرین نقطه عطف حل مشکلات
    در بخش مسکن مددجویان است ، خاطرنشان کرد : سرعت ، سهولت و رضایت به عنوان سه عامل مهم در حوزه تعامل با خیرین مطرح می شود که نیکوکاران با هر رقمی در این عرصه نقش آفرینی کنند کمیته امداد نیز به همان میزان وارد میدان خواهد شد .
    وی با بیان اینکه بخش مهمی از جهت گیری ما به سمت مسکن روستایی است ، گفت : از مجموع 20 هزار واحد مسکونی روستایی تفاهم شده با سپاه در فاز اول پنج هزار و 500 واحد آن در هفت استان در حال احداث است که تاکنون یک هزار واحد آنها آماده بهره برداری شده است.
    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ابراز امیدواری کرد: مطابق هدف گذاری انجام شده طی سه سال آینده ، جشن خانه دار شدن همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را بصورت جداگانه و در استان های مختلف برگزار شود.
    نشست مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد استان البرز با حضور مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد و با هدف ایجاد همسویی و فهم مشترک در فعالیت های حوزه مسکن و تسریع در امر خانه دار کردن مددجویان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو