مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

حجم عملیات اجرایی راه روستایی در هرمزگان بی سابقه بوده است

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از برنامه‌ریزی این مجموعه در قالب پنج بسته برای خدمات‌رسانی به هرمزگانی‌ها خبر داد.

حجم عملیات اجرایی راه روستایی در هرمزگان بی سابقه بوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، غلامحسین شیری عصر شنبه(10 آبان) در جلسه شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: از مجموعه بسته‌های در نظر گرفته‌شده دو بسته در حوزه راه‌سازی و سه بسته در حوزه شهرسازی برنامه‌ریزی‌شده است.

    وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بزرگ و ارزنده‌ای که در حوزه راه‌سازی صورت گرفته آغاز احداث 1000 کیلومتر راه روستایی است که از امسال آغاز شده است، گفت: این اداره کل برنامه اجرایی مناسبی را برای بالا بردن رتبه برخورداری استان از راه روستایی آسفالته و کاهش هزینه‌های اجرایی عملیات راه‌سازی به‌عنوان مهم‌ترین گام‌ها برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار داده است و در این برنامه سعی دارد طی سال جاری باکار ویژه جهادی و بهره‌گیری از توان تلاشگران راه و شهرسازی 1000 کیلومتر راه روستایی را زیرسازی و آسفالت نماید.

    وی تصریح کرد: عملیات زیرسازی توسط بخش خصوصی و با حداقل قیمت به ازای هر کیلومتر لایه 8 میلیون تومان انجام‌ شده، درصورتی‌که بر اساس فهرست‌ بها هزینه برای هر لایه خاک‌ریزی بالغ‌بر 20 میلیون تومان است.

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، تاکنون و در فرصت 2 ماهه 476 کیلومتر زیرسازی انجام‌‌ و 265 کیلومتر آن آسفالت شده است که این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های اجرایی‌، در حداقل زمان صورت گرفته و این حجم عملیات اجرایی راه روستایی در استان هرمزگان بی‌سابقه بوده است.

    شیری اضافه کرد: تاکنون بالغ‌بر 55 کیلومتر اجرای عملیات زیرسازی توسط دستگاه‌ها و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی به‌صورت امانی اجراشده که باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت شده است. علاوه بر این تاکنون 63 کیلومتر راه روستایی توسط دهیاری‌ها و خیرین زیرسازی و آسفالت شده و زیرسازی 89 کیلومتر نیز توسط دهیاری‌ها و خودیاری مردمی و خیرین در حال انجام است.

    وی همچنین به دیگر اقدام راه و شهرسازی درزمینهٔ راه‌سازی اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی در سال  جاری همگام با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی‌، ساخت این آزادراه حدفاصل بندر شهید رجایی – ایسین –تونل شهید میرزایی به طول مجموع حدود  90 کیلومتر با صد در صد تأمین مالی بخش خصوصی در برنامه اجرایی وزارت متبوع قرار گرفت‌.

    به گفته شیری، پیش‌بینی‌ شده است که این آزادراه در دوره 2 ساله احداث شود و تا استهلاک کامل سرمایه مورد بهره‌برداری بخش خصوصی قرار گیرد .

    وی بیان کرد: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک و بین‌المللی این آزادراه در کریدور شماره 6 محورهای ارتباطی شرق – غرب آسیا – اروپا و کریدورAH70 بزرگراه‌های آسیایی‌، این آزادراه‌ نقش بسیار مهمی را در تسهیل و افزایش  ظرفیت زیرساختی ترانزیت بندرعباس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور ایفا می‌کند.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: این آزادراه همچنین زمینه‌ساز بستری مناسب بر طرح‌های توسعه‌ای منطقه‌، بندر شهید رجایی‌، منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه نفت بندرعباس، مجتمع فولاد هرمزگان و …در حمل‌ونقل ترکیبی  است‌.

    وی به مهم‌ترین اهداف و پیامدهای مثبت احداث آزادراه شهید رجایی - بندرعباس- سیرجان اشاره کرد و افزود: استانداردسازی طراحی محور بر پایه تردد وسایل نقلیه سنگین، کاهش تصادفات جاده‌ای، مصرف بهینه سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش آلودگی هوا، کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین به داخل شهرها، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ترانزیتی منتهی به بنادر شهید رجایی و منطقه ویژه اقتصادی، تأثیرات مثبت اقتصادی برای کشور ازجمله پیامدهای مثبت احداث این آزادراه است.

    شیری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی اشاره و بیان کرد: طرح آماده‌سازی اراضی، آغاز صدور سند برای پنج هزار واحد مسکونی و ساماندهی بافت فرسوده از اقدامات مهم این حوزه به شمار می‌روند.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی‌هایی که با ثبت‌اسناد صورت گرفته تا پایان امسال برای ساخت‌وسازهایی که تا قبل از 80 بدون مجوز ساخت‌وساز کرده‌اند طی مراحل در نظر گرفته‌شده اسناد مالکیت صادر شود.

    وی همچنین به آماده‌سازی اراضی در شهرهای هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به حاشیه‌نشینی، تصرفات اراضی دولتی و کمبود نقاط سکونتی مطلوب، این اراضی در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ، چارک، جاسک، حاجی‌آباد و...آماده‌سازی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو