مدیران خودروعصر اعتبار

تکاپوی جدید در بازار مسکن

عصر ساختمان- همزمان با قرار گرفتن بازار معاملات مسکن در فاز پیش رونق، تکاپوی جدیدی در بازار مسکن از جانب برخی واسطه‌های ملکی آغاز شده است.

تکاپوی جدید در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، برخی واسطه‌ها و دلالان ملکی شهر تهران با مشاهده افزایش حجم معاملات و مراجعه متقاضیان برای خرید آپارتمان طی ماه‌های اخیر، به روش تازه‌ای برای افزایش کسب درآمد و رسیدن به رونق زودتر از موعد، در کسب‌و‌کارشان متوسل شده‌اند. طی چند هفته گذشته، برخی از این واسطه‌های ملکی در نقش متقاضی خرید با دیگر همکاران خود تماس گرفته و برای خرید آپارتمان‌های اکازیون و زیرقیمت در مناطق مختلف پایتخت اعلام آمادگی کرده‌اند. اغلب این واسطه‌ها از اعلام هویت خود به واسطه دیگر که فایل فروش در اختیار وی قرار دارد خودداری کرده؛ اما برخی دیگر به‌صورت آشکار و با فاش کردن هویت شغلیشان اعلام می‌کنند متقاضی خرید هر آپارتمانی هستند که با شرایط خاص و ویژه –زیر قیمت عرف منطقه – به بازار فروش عرضه شده باشد.

    برخی دیگر از این واسطه‌ها فراتر از این، با انتشار آگهی در آگهی نامه‌های روزنامه‌های معتبر به مالکان و سازندگانی که واحدهای آماده فروش در اختیار دارند اعلام کرده‌اند خواستار خرید آپارتمان‌های آماده آنها هستند. این در حالی است که در عمده این آگهی‌ها واسطه‌های ملکی، چند منطقه را به‌عنوان محل مورد تقاضا برای خرید آپارتمان اعلام کرده‌اند.این دلالان حتی تعداد دقیقی از واحدهای مورد تقاضای خود را نیز در متن آگهی ذکر نکرده‌اند.علت اصلی این اقدام، تکاپوی جدید آنها برای جمع‌آوری فایل‌ها و آپارتمان‌های قیمت مناسب برای فروش آنها در ماه‌های پیش‌رو است که بازار معاملات مسکن از فاز پیش‌رونق فعلی وارد فاز رونق می‌شود. به‌عبارت دیگر این واسطه‌ها هم‌اکنون که قیمت مسکن همچنان در کف قرار دارد و تقاضای خرید آپارتمان به اوج نرسیده، جنب‌وجوش خود را برای کسب سود بیشتر از شرایط رونق آغاز کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی