مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل یک شرکت انبوه‌سازی مطرح کرد؛

قانون جدید پیش‌فروش به نفع صنعت ساختمان است

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران عمرانی

عصر ساختمان- مدیرعامل یک شرکت انبوه‌سازی با بیان اینکه علی‌رغم مانع‌تراشی‌های دولت قبل برای سرمایه‌گذاران پروژه‌های عمرانی، بوروکراسی‌ها در دولت یازدهم برداشته شد، گفت: معتقدم صنعت ساختمان نیاز به اصلاح جدی قانون پیش‌فروش داشت و قانون جدید برای این صنعت سازنده است.

قانون جدید پیش‌فروش به نفع صنعت ساختمان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مرسل جلالی در نشست خبری امروز با اشاره به حمایت دولت یازدهم از سرمایه‌گذاران حوزه ساخت و ساز گفت: در حالی که در دولت قبل بوروکراسی بسیار پیچیده‌ای پیش پای سرمایه‌گذاران بود اما در این دولت حمایت‌ها از سرمایه‌گذاران افزایش یافت.

    وی ادامه داد: سختگیری هایی دولت قبل باعث زمانبر شدن پروژه های عمرانی شده بود اما امروز فعالیت‌های عمرانی با همراهی دولت یازدهم راحت‌تر شده است.

    این فعال حوزه مسکن با اشاره به نوسانات قیمت ارز در دولت قبل گفت: سه برابر شدن ناگهانی قیمت ارز در سال 91 باعث شد هزینه‌های پروژه های عمرانی تا سه برابر افزایش پیدا کند.

    جلالی ادامه داد: در بسیاری از پروژه‌های عمرانی از حضور شرکای خارجی بهره‌مند بودیم اما نوسانات قیمت ارز باعث اختلال در روند ساخت و سازها و پیشرفت پروژه‌های عمرانی شد.

    وی همچنین با انتقاد بر عدم حمایت بانک‌ها از پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: در همه دنیا بانک‌ها بر تامین مالی پروژه‌های کلان مشارکت دارند و به طورمیانگین 70 الی 80 درصد هزینه‌های پروژه‌های عمرانی توسط بانک‌ها تسهیلات داده می‌شود اما در ایران تسهیلات بانکی با سود 32 درصد انگیزه را از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها از بین برده است.

    وی با اشاره به اصلاح قانون پیش فروش و تصویب آن در معاملات خرید و فروش ساختمان گفت: از ایجاد فیلتر در قانون پیش‌فروش استقبال می‌کنیم و معتقدیم اصلاح قانون پیش‌فروش سازنده خواهد بود.

    جلالی با اشاره به کلاهبرداری‌های رایج شده در معاملات خرید و فروش ساختمان گفت: با وجود این حجم از تخلفات اصلاح قانون پیش‌فروش و بازنگری در آن ضروری است و می‌تواند در کاهش تخلفات بازار ساختمان تاثیرگذار باشد.

    مدیرعامل شرکت انبوه‌سازان همای تهران درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان در شرایط رکود گفت: هرچند که در شرایط رکود صنعت ساختمان به سر می‌بریم اما در این شرایط توانستیم چندین پروژه کلان از جمله برج‌های دوقلوی کیش را تکمیل و واحدها را تحویل دهیم.

    وی ادامه داد: به زودی پروژه کیش‌مال را در جزیره کیش کلنگ‌زنی خواهیم کرد که در این پروژه هم سرمایه‌گذاران خارجی حضور دارند.

    وی با اشاره به حمایت‌های دولت درسرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: هرچند که در دولت گذشته دولت موانع متعددی پیش‌روی سرمایه‌گذاران قرار می‌داد اما خوشبختانه رویکردها در دولت جدید تغییر کرد و سرمایه‌های جدید وارد این صنعت شد.

    وی درباره پروژه‌های کلان ساخت و ساز این شرکت گفت: ساخت پروژه برج‌های دوقولی کیش با سرمایه‌گذاری داخلی و مشارکت پیمانکاران خارجی از سال 88 شروع و تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

    وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بسیار تاثیرگذار در این پروژه نوسانات شدید قیمت ارز در دولت قبل بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی