مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

بازدید ۴۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین

عصر ساختمان- معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ۴۲ هزار و ۳۴ نفر از شهروندان و گردشگران قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند.

بازدید ۴۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، صادق آریان با بیان اینکه 42 هزار و 34 نفر از شهروندان و گردشگران قزوین در 6 ماه نخست سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند،‌ اظهار داشت: موزه مردم‌شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌‌های روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز گردشگر زیادی را داشته است.

    وی عنوان کرد: در این مدت گردشگرانی از کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان، آمریکا، آلمان، تایلند، بلژیک، انگلیس، مجارستان، مکزیک، هلند، فرانسه، سوئد، دانمارک، بحرین و گردشگران ایرانی از شهرهای جنوبی، تهران، اصفهان، کرج، سمنان، کرمان و یزد از این موزه بازدید کردند.

    معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف نظیر روز معلم، ولادت حضرت زهرا‌(س)، روز آزادگان، آزاد‌سازی خرمشهر و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه به صورت رایگان یا نیم‌بها بوده و به گردشگران بسته‌های فرهنگی و گردشگری اهدا شد.

    آریان اضافه کرد: موزه قجر قزوین از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین‌ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین همانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین‌های سیزده‌بدر، پنجاه‌بدر و مراسم سوگواری امام حسین‌(ع) و در قسمت آخر هم 6 شغل حجامت، مکتبخانه‌داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه‌خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

    این مسؤول در پایان گفت: حمام قجر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های قزوین است که از سوی امیرگونه‌خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبیدزاکان فعلی این شهر به نام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی