مدیران خودروعصر اعتبار

توسط یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام شد

تولید ماده مقاوم‌سازی فولاد برای نخستین بار در جهان

عصر ساختمان:برای نخستین بار در جهان ماده مقاوم‌سازی فولاد، توسط یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین تولید شده و تاکنون بیش از ۷ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

تولید ماده مقاوم‌سازی فولاد برای نخستین بار در جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد حمیصی، رئیس اداره  فنی و تخصصی پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار داشت: برای نخستین بار در جهان ماده مقاوم‌سازی فولاد (MO) توسط یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان قزوین ساخته شد.

    وی با اشاره به اینکه تولید این ماده در جهان به صورت انحصاری توسط این شرکت دانش‌بنیان ساخته شده است افزود: در سال گذشته بیش از 7 میلیون دلار از این ماده به سایر کشورهای جهان صادر شده، این در حالی است که انحصار تولید این کالا شکسته شده و هم‌اکنون در برخی از استان‌های دیگر هم تولید می‌شود.

    رئیس اداره فنی و تخصصی پارک علم و فناوری استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه فناوری استخراج این ماده معدنی بسیار بالا است، این ماده تا چندی پیش به صورت انحصاری در قزوین ساخته می‌شد که با کشف فناوری آن توسط برخی از کشورهای پیشرفته تولید این ماده از انحصار خارج شده است.

    حمیصی با بیان اینکه این عنصر در صنایع دفاعی کاربرد بسیاری دارد تصریح کرد: تاکنون فقط این ماده به صورت خام فروخته شده و ضرورت دارد تا از این ماده در صنایع دفاعی استفاده شود که این موضوع نیازمند توجه مسئولان مربوطه است.

    وی گفت: یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان قزوین نیز به تولید قطعات الکترونیکی مبادرت کرده است که محصولات خود را به کشور فرانسه صادر می‌کند این در حالی است که محصولات تولید شده توسط این شرکت در داخل کشور هم کاربرد زیادی دارد.

    رئیس اداره فنی و تخصصی پارک علم و فناوری قزوین تأکید کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه صنایع دانش‌بنیان از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو