مدیران خودروعصر اعتبار

حذف ۸۰ هزار واحد از فهرست پروژه‌های مسکن مهر کشور

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از خروج ۸۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی در کشور خبر داد و گفت: قصد داریم با همکاری همه دستگاه‌ها تعداد واحدهای افتتاحی دولت یازدهم تا پایان سال جاری را به بیش از ۷۰۰ هزار واحد برسانیم.

حذف ۸۰ هزار واحد از فهرست پروژه‌های مسکن مهر کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی درباره افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن مهر از 25 میلیون به 30 میلیون تومان اعلام کرد: این اقدام که شامل تمامی واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده در کل کشور می‌شود کمک خوبی برای پیشرفت سایت مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها بود که هم‌اکنون نیز واگذاری آن در برخی از شهرها آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه تمامی واحدهای نیمه ‌تمامی که دفترچه قسط نگرفتند، شامل اخذ این میزان تسهیلات می‌شوند، اظهار کرد: قرار است بانک مسکن سه میلیون از پنج میلیون تومان اضافه‌شده را برای واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد برای رونق پروژه پرداخت کرده و دو میلیون باقیمانده را نیز همزمان با فروش اقساطی پرداخت کند.

    مهرآبادی در این‌باره از مردم نیز درخواست کرد تا با پرداخت به موقع سهم‌ آورده نقدی خود در کنار این تسهیلات، سرعت تکمیل پروژه‌ها را افزایش دهند تا هرچه زودتر پرونده مسکن مهر در کل کشور بسته شود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر در کشور دارای مشکل یا بدون متقاضی هستند، گفت: ما در جلسات متعدد با سایر سازمان‌های ذ‌ی‌ربط چند راهکار برای رفع مشکل این واحدها پیشنهاد کردیم که فروش زمین به سازنده و واگذاری آن در چارچوب قوانین دولتی یا تسویه حساب با بانک و خرید اعیانی‌های احداث‌شده و همچنین تعدیل شرایط متقاضیان جهت واگذاری از جمله آنها به شمار می‌رود.

    مهرآبادی همکاری تمامی دستگاه‌ها را لازمه پیشبرد پروژه مسکن مهر کشور اعلام کرد و گفت: در ابتدا تعداد کل واحدها نزدیک به دو میلیون و 300 هزار واحد بود که اکنون نزدیک به 80 هزار واحد آن به دلیل دریافت نکردن تسهیلات از دایره مسکن مهر کشور خارج و روند ساخت‌وساز آن‌ها متوقف شده است.

    مهرآبادی اضافه کرد: در دولت یازدهم تا کنون حدود 580 هزار واحد افتتاح شده است که قصد داریم با همکاری تمامی مسئولان ذی‌ربط و همچنین پرداخت به موقع سهم‌آورده‌های متقاضیان تعداد آن را به بیش از 700 هزار واحد ارتقا دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو