مدیران خودروعصر اعتبار

سازمان امور اراضی اعلام کرد:

تهیه سند برای اراضی کشور آغاز شد

عصر ساختمان- مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی از اجرای طرح حدنگاری در سطح ۱۸میلیون و ۴۱۸ هزار هکتار از اراضی کشور خبرداد و گفت: طبق قانون، باید برای ۱۶۵میلیون هکتار اراضی کشور سند تهیه شود که اجرای طرح حدنگاری در راستای آغاز تهیه سند برای اراضی کشور است.

تهیه سند برای اراضی کشور آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صفدر نیازی در سومین کار گروه هماهنگی اجرای طرح حدنگار اراضی کشاورزی استان در بیرجند گفت: در بهمن پارسال، مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرد که بر اساس آن سازمان ثبت اسناد و املاک موظف شد برای 165میلیون هکتار اراضی کشور سند تهیه کند.

    وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس این قانون دستگاه‌ها موظف شدند مشخصاتی که سازمان ثبت اسناد و املاک نیاز دارد به این سازمان ارائه دهند و برای صدور سند اراضی نسبت به تعیین حدود املاک خود اقدام کنند.

    مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور اراضی را متولی اجرای طرح حدنگار اراضی کشاورزی کرده است، تصریح کرد: اقدامات اجرایی شروع و سند کلی نظام اجرایی طرح در اختیار سایر استان‌ها گذاشته شد که این سند شامل؛ روش، استانداردها و اقدامات مورد نیاز در راستای اجرای این طرح بود.

    نیازی ادامه داد: در اجرای طرح حدنگار در سطح 18میلیون و 418 هزار هکتار از اراضی کشور به 8000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    وی با اشاره به اینکه مجموع اراضی کشور 165میلیون هکتار است، ادامه داد: 135میلیون هکتار آن جزو اراضی ملی است و اخذ سند به عهده سازمان جنگل ها و مراتع است که این سازمان فقط متولی مستثنیات مردم است.

    مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی اظهارکرد: بیشتر اراضی کشور سند تک برگی و بخشی سند قدیمی دارند که موظف شده‌ایم برای آنها سند تهیه کنیم که مالکین مشخص و اراضی دارای سند شوند.

    نیازی تاکید کرد: همچنین در راستای این امر با سازمان نقشه برداری کشور قراردادی انعقاد شده که بر اساس این قرارداد 15میلیون هکتار از اراضی باید توسط سازمان نقشه برداری شود.

    وی با اشاره به اینکه با سازمان جغرافیایی نیز تفاهم نامه ای منعقد شد تا مابقی اراضی به ویژه اراضی نزدیک مرز که 4.5 میلیون هکتار وسعت دارد کیفیت، مقیاس، تاریخ عکس را خریداری شود تا برای اقدامات بعدی در اختیار استان ها قرار داده شود.

    مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی ادامه داد: تا کنون میزان پیشرفت طرح حدنگار در سطح کشور کمتر از 10 درصد بوده که امسال برای اجرای طرح 415 میلیارد ریال اعتبار از ردیف ملی اختصاص یافته است.

    نیازی تصریح کرد: تاکنون از این اعتبار 300 میلیارد ریال در میان استان ها توزیع شد، انتظار می رود 200 میلیارد ریال نیز از منابع داخلی سازمان امور اراضی تامین اعتبار و اختصاص یابد.

    وی تاکید کرد: اجرای طرح حدنگار در خراسان جنوبی این سازمان موظف است برای اجرای طرح در 400 هزار هکتار از اراضی استان که به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ظرف پنج سال آینده تامین اعتبار کند.

    نیازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح یاد شده مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای استان منظور شد و پنج میلیارد ریال دیگر نیز اختصاص خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار