مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران :

وسعت بافت های فرسوده شهری به ۷۳ هزار هکتار رسیده است

عصر ساختمان : مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، ناپدیداری، ریزدانگی و نفوذ ناپذیری را سه شاخص بافت های فرسوده شهری اعلام کرد و گفت: بر اساس این سه شاخص، اکنون وسعت بافت های فرسوده شهری به حدود ۷۳ هزار هکتار رسیده است.

وسعت بافت های فرسوده شهری به ۷۳ هزار هکتار رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی افزود: بر اساس این سه شاخص و معیار، در 495 شهر محدوده بافت های فرسوده شهری و در 91 شهر نیز سکونتگاه های غیررسمی شناسایی شده است.
    وی یادآورشد: مجموع بافت های فرسوده شامل مراکز تاریخی شهرها، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های میانی پیرامون محدوده های مرکزی شهرها که فرسوده محسوب می شوند، بیش از 130 هزار هکتار است.
    ایزدی درباره سقف تسهیلات نوسازی در بافت های فرسوده در تهران و سایر شهرهای کشور گفت: تنها راه حل کارآمد برای بهسازی محدوده های یاد شده مشارکت مردم در توانمند سازی این محدوده هاست و سال گذشته با تصویب هیات وزیران مقرر شد هر سال 300 هزار تسهیلات نوسازی در این بافت ها در اختیار مردم قرار گیرد.
    وی افزود: براساس این مصوبه، سقف وام نوسازی برای نخستین بار در کلانشهرها به 500 میلیون ریال، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و برای سایر شهرها 300 میلیون ریال به ازای هر واحد نوسازی وام اختصاص می یابد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: از 24 و 21 درصد سود تسهلات، دولت موظف است 10 درصد از آن را پرداخت کند، لذا وامی که مردم دریافت می کنند با سود 14 درصد برای دو ساله اول و 11 درصد برای 10 سال بعدی خواهد بود.
    به گفته وی، در یک مصوبه جدید نیز اعلام شده در صورتی که ساکنان و متقاضیان نوسازی مبحث 19 مبنی بر صرفه جویی در مصرف انرژی را رعایت کنند، میزان سهم دولت به 12 درصد افزایش پیدا می کند و یک درصد نیز سود تسهیلات کاهش خواهد یافت.
    ایزدی بیان کرد: وام دیگری به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن به ازای هر واحد برای دوران نوسازی 200، 150 و 100میلیون ریال (200 میلیون ریال برای کلانشهر، 150 میلیون ریال برای شهرهای بالای 200 هزار نفر و100 میلیون ریال برای سایر شهرها) به مالکان برای اجاره کردن مسکن پرداخت می شود.
    این مقام مسئول درباره نوسازی مناطق روستایی نیز گفت: طبق مصوبه هیات وزیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پرداخت سالانه 200 هزار تسهیلات نوسازی از طریق بانک های عامل موظف به نوسازی واحدهای روستایی است.
    ایزدی در پایان افزود: برای دریافت این تسهیلات متقاضیان به سامانه ای که برای کاهش گردش کار در سایت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران طراحی شده است مراجعه تا نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.
    به گزارش ایرنا، در اجرای طرح جامع مسکن باید سالیانه یک میلیون و 100 هزار واحد مسکونی در کشور احداث شود؛ همچنین مقرر شده در راستای اجرای این طرح سالیانه 300 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری و 200 هزار واحد روستایی با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو