مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی عنوان کرد :

وزارت‌راه امسال هیچ پروژه راهسازی ندارد

رکود، راهسازان را پس از ۵۰ سال بیکار کرد

عصر ساختمان : دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان اینکه در حال حاضر راهسازان کشور در این رکود اقتصادی بسیار کم‌کار شده‌اند، از نبود پروژه‌‌های عمرانی در کشور انتقاد کرد و گفت: ۵۰ سال است در کشور راهسازی می‌کنیم اما امروز هیچ پروژه‌ای برای اجرا نداریم.

وزارت‌راه امسال هیچ پروژه راهسازی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی‌ آزاد با اشاره به بروز رکود اقتصادی در کشور اظهار داشت: ‌شرایطی خاص در کشور و برای اقتصاد رخ داده است، با کاهش بهای نفت، درآمد‌های نفتی سال 90 که 120 میلیارد دلار بود امروز به 20 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    وی با انتقاد از تکیه بر اقتصاد نفت‌محور افزود:‌ لازم است دولت کسری بودجه خود را‌ از روش‌های دیگری نظیر اخذ مالیات، اخذ عوارض، در‌آمدهای گمرکی و قرض از بانک‌ها تأمین کند.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی اظهار داشت: ‌در حال حاضر سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌کنیم،در واقع همه پول نفت به یارانه اختصاص می‌یابد و درصد بسیار کمی هم به تولید‌ می‌رسد.

    آزاد ادامه داد: دریافت مالیات باید از سود کار در کشور اخذ شود و چون از نظر شرایط اقتصادی در رکود هستیم، اخذ مالیات هم از آنچه پیش‌بینی کرده‌ایم کمتر است.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی اظهار داشت: در مورد قرض دولت از بانک‌ها هم باید گفت در حال حاضر دولت حدود 380 هزار میلیارد تومان که معادل بیش از 9 برابر پول یارانه‌های یک‌سال است، به بانک‌های خصوصی و تجاری بدهکار است، ضمن اینکه حدود 210 هزار میلیارد تومان هم به شرکت نفت بدهکار است.

    وی بیان کرد:‌ دولت امسال 2 هزار و 80 میلیارد تومان‌ به وزارت راه و شهرسازی داده است و تقریباً حدود 2 هزار و 560 میلیارد تومان هم اسناد خزانه اسلامی برای مطالبات معوق اختصاص داد.

    آزاد با بیان اینکه این ارقام بابت اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار ناچیز است، گفت: در سال‌های گذشته‌ درآمدهای بالای نفتی، به اشتباه در جایی غیر از خودش هزینه شد در حالی که می‌توانستیم این ارقام را در بسیاری از پروژه‌های عمرانی به کار بریم.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی گفت: تا یکی دو ماه دیگر شب عید فرا می‌رسد و شرکت‌های پیمانکاری باید دستمزد و عیدی کارکنان خود را پرداخت کنند در حالی که مطالبات پیمانکاران از دولت کماکان به قوت خود باقی است و اعتباری هم در اینباره موجود نیست.

    وی گفت: البته امیدواریم اعتباری که دولت برای بودجه 94 در این‌باره اختصاص داده است، محقق‌ شود تا ما هم بتوانیم مبلغی از دولت گرفته و از سویی دیگر پول کارگران را پرداخت کنیم.

    آزاد اظهار داشت:‌ دولت هم در بودجه 95 عنوان کرده است که هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود، ضمن آنکه پروژه‌های غیرضروری حتی اگر آغاز شده باشند، تعطیل شوند‌ و یا اینکه کمیسیون ماده 23 و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید این پروژه‌ها را تصویب کنند. ‌

    وی اظهار داشت: در حال حاضر راهسازان کشور در این رکود اقتصادی بسیار کم‌کار شده‌اند اینجانب 50 سال است که در کشور راهسازی می‌کنم اما امروز هیچ پروژه‌ای برای اجرا نداریم.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی افزود: به هر حال باید پولی باشد تا پروژه‌ای آغاز شود اما از ابتدای امسال هیچ پروژه‌ای نگرفته‌ایم و آخرین پروژه را خرداد 94 تحویل دادیم و با وجود این سبقه فعالیت، هیچ پروژه‌ای را نتوانستیم بگیریم.

    آزاد گفت: حتی اگر پروژه‌ای را به ما محول کنند به دلیل ریسک بالا در این شرایط اقتصادی قبول نمی‌کنیم زیرا باید با این بی‌پولی کار را شروع کنیم اما پس از آن از نظر تأمین مالی از سوی کارفرما با مشکل مواجه می‌شویم.

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی اضافه کرد: ما در کشور ماشین‌آلات قوی راهسازی و توان اجرا و طراحی بالایی از سوی متخصصان داخلی داریم اما همین نبود منابع مالی مشکل‌ساز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار