مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهر سازی مطرح کرد؛

شهرنشینی مقدم بر شهرسازی شده است

توجه جدی به مدیریت خردمندانه فضای سبز

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری وزیر راه‌و شهرسازی با تاکید بر این نکته که اگر جرات انتشار و اطلاع‌رسانی از تخلفات را نداشته باشیم از وظیفه خود دور شده‌ایم، گفت: قانون برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های ملی و حریم حدی برای کسی قایل نیست.

شهرنشینی مقدم بر شهرسازی شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌و شهرسازی، پیروز حناچی در همایش روز جهانی شهرسازی اظهار کرد: در رویکرد جدی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم حتی به حوزه علمیه، روحانیت و افراد ذی‌نفوذ اجازه تعرض به منابع ملی و حریم را نمی‌دهد.

    وی اصلی‌ترین وظیفه در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی را مدیریت خردمندانه فضای سبز عنوان کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی به شدت برای حل مشکلات تجاوز به حریم و تغییر کاربری‌های غیرقانونی وارد عمل شده است.

    حناچی با بیان اینکه منافع جمعی را باید به منافع شخصی ارجحیت بدهیم، خاطر نشان کرد: تاریخچه شورای عالی شهرسازی در قانونی که در سال 51-52 تاسیس شده است، وظایفی را ترسیم کرده که عمدتاً کیفی است و توجه به معماری بومی و مزیت‌های منطقه‌ای دارد.

    وی عنوان: اکنون نگاه نقادانه به شهرهای کشور نشان می‌دهد که همه مناطق شهری و روستایی بدون توجه به قابلیت‌های بومی و محلی، شبیه هم شده‌اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون فارغ از بالا رفتن تراکم ساخت و استفاده حداکثری از زمین در ساخت و ساز که عارضه جدی شهرهای کشور است، شهرنشینی مقدم بر شهرسازی شده است.

    حناچی تصریح کرد: تقدم شهرنشینی بر شهرسازی در واقع بی‌توجهی به طرح‌های تفصیلی وزارت راه و شهرسازی است.

    وی بر لزوم رعایت و صیانت از حریم شهرها تاکید و عنوان کرد: جلوگیری از تجاوز و رعایت حریم باید به خواست عمومی تبدیل شود و فقط در حد پیگیری ادارات قابل حل نیست، همه باید مشارکت کنند.

    معاون شهر سازی و معماری وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: باید فضایی را درست کنیم تا مانع سوء‌استفاده در مدیریت شهری، اقتصاد زمین و بی‌توجهی به معماری شهری شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار