مدیران خودروعصر اعتبار

ابراز تأسف رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مصالح ساختمان‌های کشور استاندارد نیست

عصر ساختمان:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از استاندارد نبودن مصالح ساختمان‌های کشور ابراز تأسف کرد.

مصالح ساختمان‌های کشور استاندارد نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصطفی نجار در هفتمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا اظهار داشت: اگر در رابطه با موضوع ساخت و سازها وظیفه‌ها را به درستی انجام دهیم مقابله با حوادث و بلایا آسان‌تر خواهد بود ولی در این زمینه باید چند مؤلفه اساسی را در نظر گرفت.

    وی افزود: مکان‌یابی و آزمایش خاک از جمله مواردی است که توجه به آن در موضوع ساخت و سازها حائز اهمیت است و دولت‌ها لازم است در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ضرورت استفاده از مصالح استاندارد اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از مصالح استفاده شده در ساختمان‌ها یا استاندارد نبوده یا در زمان ساخت و ساز غیر استاندارد می‌شود به این معنی که سیمان را در کنار خاک رس و آهک مخلوط می‌کنیم و می‌خواهیم بُتن بسازیم.

    وی ادامه داد: موضوع کارگران ماهر نیز در این زمینه باید مورد توجه قرار داشته باشد و آموزش‌های لازم را کارگران فرا گیرند.

    نجار، با بیان اینکه در بحث نظارت بر ساخت و سازها خیلی کمبود داریم، گفت: نظام مهندسی متولی این قضیه است و آیین‌نامه‌های الزام آور در این زمینه تدوین شده و همه موظف به اجرای آن هستند.

    وی تاکید کرد: سطح آگاهی جامعه در زمینه حوادث را باید بالا ببریم تا مردم از مسئولان بتوانند این موضوعات را مطالبه کنند بنابراین جامعه‌ای ایمن و همراه با آرامش می‌توانیم داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه پزشکان در زمان حادثه وارد عمل می‌شوند، هرچه که در زمینه ایمنی و پیشگیری با دفت‌تر عمل کنیم جامعه پزشکی کارش آسان‌تر و کمتر خواهد بود.

    نجار، با اشاره به اینکه در صورت وقوع حادثه در تهران با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، افزود: یک بارش کم، ترافیک سنگین در پایتخت ایجاد می‌کند حالا تصور کنید اگر پل‌ها و ساختمان‌ها تخریب شوند چه اتفاقی خواهد افتاد، بم در وسعت یک محله تهران هم نبود و با خسارات زیادی در زمان زلزله مواجه شد.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی و توجه به صنعت‌های پایین که به موضوع حوادث و پیشگیری از آن توجه کرده‌اند را مد نظر قرار دهیم که به نظر می‌رسد باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و نگاه فرابخشی داشته باشیم.

    نجار با اشاره به اینکه پنج درصد از اعتبارات کل کشور در زمینه‌هایی همچون پیشگیری، مقابله و آمادگی در بحران و زمان حوادث اختصاص داده شده است، افزود: این میزان معادل با 12 هزار میلیارد تومان است که باید با نگاه فرابخشی و دقیقی اقدامات پیشگیرانه و متناسب را انجام دهیم.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: البته اقدامات در این راستا نباید ناامنی روانی ایجاد کند چرا که در جامعه ناامنی روانی کمتر از خود حادثه نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو