مدیران خودروعصر اعتبار

سند دار کردن بافت‌های فرسوده باید زودتر اتفاق می افتاد

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های جدید طرح‌های دولت قبلی را قبول ندارند بنابراین طرحی همچون سنددار کردن اراضی بافت‌های فرسوده باید به سرعت انجام شود.

سند دار کردن بافت‌های فرسوده باید زودتر اتفاق می افتاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، گفت: سنددار کردن اراضی بافت‌های فرسوده بایستی با سرعت عمل همراه باشد در غیر این صورت طرح موفقی نخواهد بود.

    وی با بیان اینکه اداره اوقاف، میراث فرهنگی، شهرداری، کمیسیون ماده 5 و اداره ثبت نقش بسیار مهم و کلیدی را در این زمینه ایفا می‌کنند گفت: تفاوت در نوع نگاه به بافت های فرسوده از سوی ارگان های مختلف موجب شده تا  مدت زمان طولانی برای حل این تفاوت دیدگاهها طی شود.

    خسروی اظهار داشت: باید هماهنگی مناسبی بین این سازمان‌ها وجود داشته باشد تا کارها به سرعت انجام شود.

    عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه هر دولتی که شروع به کار می‌کند طرح‌های دولت قبلی را قبول ندارد گفت: هر دولتی که روی کار می‌آید سعی در دفع کردن طرح‌های دولت قبلی دارد زیرا معتقد است که اگر از آن پیروی کند دنباله‌رو آن دولت است بنابراین این طرح جدید می‌بایست قبل از پایان کار این دولت اجرایی شود.

    ** لزوم اقدامات پیشگیرانه پس از اجرایی شدن این طرح

    سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این طرح را که دولت بعد از حدود دو سال و اندی شروع کرده باید با مطالعه و پیش بینی‌های تمام جوانب کار پیش برود.

    وی نسبت به بهسازی و نوسازی و تعیین تکلیف املاک و اراضی در حاشیه شهرها اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این اقدامات با طرح‌های جامع و تفصیلی هم‌خوانی داشته باشد تا عملیاتی شود.

    هاشمی اظهار داشت: افرادی که استحقاق واگذاری این املاک را دارند و از امتیاز آن هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند و یا تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار دارند باید از این امکانات برخوردار شوند.

    رئیس کمیسیون عمران به لزوم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید امکانات پیشگیرانه نیز بعد از این اقدامات صورت بگیرد و باب آن در این زمان بسته شود تا دیگر شاهد تعرض به املاک و اموال دولتی نباشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار