مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مسکن مطرح کرد:

یک سوم ایرانی‌ها اجاره‌نشین هستند

عصر ساختمان:یک کارشناس مسکن با بیان این‌که یک سوم شهروندان کشور اجاره‌نشین هستند گفت: کشور با کسری ۱.۵ میلیون واحد مسکونی مواجه است که طی ۸ سال گذشته این کسری جبران نشد.

یک سوم ایرانی‌ها اجاره‌نشین هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ایرج رهبر اظهار کرد: طبق برآوردی که در سال 1386 انجام شد 16 میلیون مسکن در کشور وجود داشت در حالی که تعداد خانوارهای ایرانی 17.5 میلیون بود. با این حال طی سال‌های اخیر با همه‌ی تلاش‌هایی که بخصوص در بخش مسکن دولتی انجام شد این کسری جبران نشد.

    وی افزود: مسکن مهر توانست تقریبا سالیانه 400 هزار واحد را تامین کند و بخش خصوصی هم به طور میانگین 400 هزار مسکن تولید کرد که تولید این مقدار تنها توانست جوابگوی ازدواج‌های ثبت شده سالیانه باشد، لذا می‌توان نتیجه گرفت که هنوز 1.5 میلیون از شهروندان با نداشتن سرپناه مواجه هستند. مضافا این‌که 30 درصد جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

    این کارشناس مسکن با بیان این‌که دو اقدام تولید و بازسازی مسکن باید به صورت توامان دنبال شود، گفت: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل افزایش تعداد فرزندان نیاز به خرید خانه‌هایی با متراژهای بالاتر از آن‌چه که هم‌اکنون زندگی می‌کنند دارند که باید برای آنها نیز فکری شود.

    به گفته رهبر از سال 1386 تا الان نیاز مسکن کشور پر نشده است. درست است که از وجود 20 میلیارد دلار خانه خالی در کشور صحبت می‌شود اما باید گفت که اغلب این خانه‌ها در بالای شهر ساخته شده‌اند که توزیع آن متناسب با نیاز اقشار پایین جامعه نیست.

    وی با بیان این‌که یک سوم از جمعیت کشور اجاره‌نشین هستند، گفت: بسیاری از کشورها برای جمعیت آینده‌شان پیش‌بینی می‌کنند تا به مشکل نخورند. ما هم اگر قصد داریم شرایط رفاهی آینده خوبی برای شهروندان فراهم کنیم باید از هم‌اکنون به فکر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی