مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت سیمان از تأثیرگذارترین صنایع کشور در ایجاد اشتغال پایدار

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه صنعتی معدنی سیمان تجارت مهریز در جریان بازدید خبرنگاران از این واحد با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۳۹۰ نفر توسط این مجموعه، صنعت سیمان را از تأثیرگذارترین صنایع کشور در ایجاد اشتغال پایدار خواند.

صنعت سیمان از تأثیرگذارترین صنایع کشور در ایجاد اشتغال پایدار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شرکت گروه صنعتی معدنی سیمان تجارت مهریز با ظرفیت تولید روزانه 4000 تن سیمان در 55 کیلومتری جنوب‌شرقی شهرستان یزد از سال 1386 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هم‌اکنون علاوه‌بر تأمین سیمان منطقه، زمینه اشتغال بالغ بر 390 نفر به‌صورت مستقیم و حدود 5000 نفر به‌صورت غیرمستقیم را فراهم آورده است.

    تکنولوژی بکار رفته در این کارخانه، ذخائر مناسب مواد معدنی با کیفیت مناسب شامل مارل و آهک در کنار پتانسیل کاری این مجموعه این امکان را ایجاد کرده تا بتوان انواع مختلف سیمان را مطابق با استاندارد ملی ایران و استانداردهای روز دنیا تولید کند.

    هم‌اکنون این واحد تولیدی با توجه به شرایط بازار و تقاضا اقدام به تولید سیمان پرتلند تیپ‎‎های یک تا پنج می‎‎کند و توانسته علاوه‌بر تأمین نیاز استان، صادارت سیمان با دیگر استان‌ها و حتی برخی کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان را انجام دهد.

    به گفته‎‎ی «عباسعلی معینیان» مدیر عامل شرکت این واحد نه تنها دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و 125 هزار تن را دارد، بلکه دارای ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 80 هزار تن کینکر را دارد که به کارخانجات تولید سیمان کشور صادر می‎‎کند.

    وی اضافه می‎‎کند: این واحد نخستین و تنها تولیدکننده کلینکر و انواع سیمان در استان یزد است، از این‌رو براساس شرایط اقلیمی و آب و هوایی خشک و کویری یزد اقدام به تولید سیمان متناسب با این شرایط می‎‎کند به نحوی‌که در ساخت و سازهای داخل استان از مقاومت و عمر بیشتری برخوردار است.

    این فعال اقتصادی خاطرنشان می‎‎کند: در حالی که در سال گذشته شاهد کاهش 11.7 درصدی تولید سیمان و کاهش 16 درصدی تولید کلینکر در کشور نسبت به سال قبل هستیم، این شرکت شاهد رشد 15 درصدی تحویل سیمان و 9.5 درصدی تولید کلینکر بوده‎‎ایم و خوشبختانه این شرایط در سال جاری نیز بر همین منوال است.

    وی به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این واحد اشاره و اظهار می‎‎کند: صنعت سیمان از تأثیرگذارترین صنایع کشور در ایجاد اشتغال به‌ویژه اشتغال پایدار محسوب می‎‎شود و خوشبختانه سیمان تجارت مهریز نیز از تأثیرگذارترین‎‎های صنعت سیمان کشور است.

    معینیان با اشاره به این‌که واحد مذکور از سال 1389 تحت مدیریت بانک تجارت فعالیت می‎‎کند، می‎‎گوید: به‌عنوان زیرمجموعه بخش دولتی اهتمام به حفظ محیط‌زیست یکی از اولویت‎‎های کاری این مجموعه است و در همین راستا علاوه‌بر ایجاد فضای سبز در مجاورت مجموعه، نسبت به اعلام آمادگی برای مشارکت در ایجاد فضای سبز بیشتر با همکاری دستگاه‎‎های مربوطه، اقدام کرده‎‎ایم.

    وی عنوان می‎‎کند: آنچه از این واحد تولیدی متصاعد می‎‎شود تنها گرد و غبار است و برخلاف آلاینده‎‎های شیمیایی برای محیط‌زیست منطقه مضر نیست، ضمن این‌که واحد مذکور در منطقه‎‎ای واقع شده که به‌علت بادهای غالب به‌لحاظ محیط‌زیستی و آلایندگی صنایع دیگر مناطق، دچار مشکلاتی جدی است.

    ‎‎معینیان حتی بیان می‎‎کند: با این وجود از سال جاری برای کاهش آلایندگی طبیعی فعلی واحد یعنیگرد و غبار و ریزگردها نیز اقدام به استفاده از مواد جایگزین در تولید کلینکر کرده‎‎ایم.

    وی ابراز امیدواری می‎‎کند که استان از این امکان بوجود آمده بیش از گذشته استفاده کند، چون افزایش فعالیت‎های این واحد می‏‏‌تواند منجر به پرداخت بیشتر مالیات ارزش افزوده به استان برای توسعه خود استان یزد شود.

    در جریان این بازدید، خبرنگاران از نزدیک با بخش‎‎های مختلف این واحد صنعتی معدنی از نزدیک آشنا شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو