مدیران خودروعصر اعتبار

جایزه خشت طلایی به پروژه های برتر شهری رسید

عصر ساختمان- عصر دوشنبه ۱۰ آبان مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرداران سارایوو، بعلبک و هیأت همراه و همچنین شهرداران کلانشهرهای رشت و تبریز برگزار شد.

جایزه خشت طلایی به پروژه های برتر شهری رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از همشهری آنلاین، در این دوره ٢٥٥پروژه خارجی از ٨٥ کشور و ١٨٣شهر دنیا مورد بررسی قرار گرفته بودند که سرانجام از میان آنها پس از داوری‌شان توسط 45داور خارجی، 9پروژه خلاق و کارکردی شهری موفق به دریافت جایزه شدند و تندیس خشت طلایی تهران به آنها اهدا شد. البته در این دوره از 15پروژه نیز تقدیر شد.

    تهران جزو مدل‌های برنامه تاب‌آوری
    در مراسم اختتامیه  رئیس سازمان بین‌المللی شهروندی جهانی (WCO) طی سخنانی به اهمیت جایزه جهانی خشت طلایی تهران در کمک به انتقال تجارب و افزایش ارتباطات میان شهرها اشاره کرد و گفت: هماهنگی بین‌بخشی و مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است و باید به این موضوع توجه کنیم که شهر باید برای همه شهروندان قابل سکونت باشد.

    یانگ هون کوآک همچنین با بیان اینکه تهران شهر پیشرفته‌ای است، افزود: در تهران قدم‌های مثبتی برای ایجاد شهر هوشمند برداشته شده که چشمگیر است. وی اضافه کرد که زندگی تمام گروه‌های مختلف، زن، مرد، جوان تحت‌تأثیر هوشمندسازی شهرها قرار می‌گیرد و در واقع شهروندان می‌توانند کمک‌های زیادی در این زمینه انجام دهند. وی همچنین درخصوص موضوع تاب‌آوری شهری گفت: UN habitat (یونی هبیتات) برای ارزیابی و تاب‌آوری مدل شهری، 10شهر را در کل دنیا انتخاب کرد که شهر تهران نیز جزو این شهرهاست و برنامه جدیدی در دستور کار دارد.

    تفاهم برای تصویب استانداردهای اولیه شهر هوشمند
    رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در جریان برگزاری سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ضمن ارائه آماری درخصوص افزایش جمعیت شهرنشین، به اهمیت موضوع هوشمندسازی شهرها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا بهینه‌سازی در موضوعات شهری زیاد شود که در این میان بخش معماری و معماری ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    نصرالله جهانگرد اعلام کرد که با شورای شهرسازی به تفاهم‌هایی رسیده‌اند تا استانداردهای اولیه ساختمان‌های شهر هوشمند تصویب شده و در اختیار همه شهروندان و مدیران شهری قرار گیرد. به گفته وی، اکوسیستم و زیست‌بوم حیات در شهر باید مورد توجه قرار گیرد؛ البته اکنون استاندارد ساختمان هوشمند و شهر هوشمند طبق استانداردهای جهانی درحال بررسی است. وی اظهار امیدواری کرد که در دهه فجر امسال سیستم‌های مکان محور شهری روی 3پایه مهم خدمات پرداخت سیار، Abs و مکان محور شهری در کشور عمومی شود. این مسئول با اعلام اینکه دسترسی‌های شهری هوشمندتر می‌شود، خاطرنشان کرد:

    تمام سعی ما این است که WiFiهای شهری عمومیت پیدا کند و در تمام قطب‌های پرتردد شهر بستر data را برای شهر اجرا کنیم. اینطور که جهانگرد اعلام کرد آیین‌نامه اجرایی پروژه open data در سطح ملی تصویب شده و پرتال آن به‌زودی اعلام می‌شود. وی در این‌باره گفت: اعتقاد داریم داده‌هایی که نزد دستگاه‌های دولتی است به‌عنوان اسناد و سرمایه ملی در اختیار شهروندان قرار گیرد تا ساختار اقتصادی جامعه و کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد.

    مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه‌ها با شهر هوشمند
    وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز که هم‌اکنون سخنگوی شورای شهر تهران است، در مراسم اختتامیه جایزه جهانی خشت طلایی تهران مزایای شهر هوشمند را وجود سطح بالایی از ارتباطات بین شهروندان، دولت، کسب و کارها و مدیریت و کنترل بهتر عملیات دانست.

    رضا تقی‌پور با اعلام اینکه مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه‌ها یکی از مزایای مهم شهر هوشمند است، خاطرنشان کرد: در واقع شهر هوشمند منجر به ایجاد بستر مناسب برای آزمایش تکنولوژی‌های جدید خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در شهر هوشمند ما به اقتصاد هوشمند می‌رسیم، تصریح کرد: دسترسی تمامی شهروندان و کسب و کارها به پهنای باند به‌منظور دسترسی به فرصت‌های تجاری و نیز رقابت‌های جهانی را اقتصاد هوشمند مهیا خواهد کرد.

    محورهای هفت گانه برای جشنواره سوم
    خشت طلایی تهران، جایزه جهانی- محلی برای بهترین پروژه‌های شهری به‌طور تخصصی در زمینه معرفی و حمایت از پروژه‌های برتر مدیریت شهری بین‌المللی و تبادل تجارب برتر مدیریت شهری فعال برگزار می‌شود. شهرام گیل‌آبادی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران در این ارتباط گفت: جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای ارج نهادن به تفکرات در حوزه مدیریت شهری و پروژه‌های مطرح شهری است که در روز جهانی شهرها برگزار می‌شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه در سومین دوره از این جایزه جهانی 7محور اعلام شده بود، افزود: در راستای نوآوری شهرها برای زیست بهتر و آینده پربار آثار ارائه شده به ریاست شهردار تهران مورد داوری قرار گرفت. به گفته وی، امسال در توالی برگزاری این رویداد در ایستگاه سوم، ٤٥داور خارجی، ٢٥٥پروژه خارجی از ٨٥ کشور و ١٨٣شهر دنیا را بررسی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار