مدیران خودروعصر اعتبار

در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران مطرح شد:

تفاهم با شورای شهرسازی برای تصویب استانداردهای اولیه شهر هوشمند

عصر ساختمان- رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور از تفاهم با شورای شهرسازی برای تصویب استانداردهای اولیه شهر هوشمند خبر داد و گفت: در حال حاضر ٧٣ درصد جمعیت ایران، شهرنشین و ٢٧ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

تفاهم با شورای شهرسازی برای تصویب استانداردهای اولیه شهر هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، نصرالله جهانگرد در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر در کشور ٨ کلانشهر داریم که جمعیت آنها میلیونی است، افزود: در واقع ما به سمت شهر هوشمند پیش می رویم و تقریباً روشن شده که در ادبیات شهرهای هوشمند باید برای جنبه فیزیکی، کالبدی، اقتصادی، خدمات دیجیتال و زیست محیطی آن اقداماتی مهم صورت گیرد.

    وی ادامه داد: در واقع شهر هوشمند باید محیطی برای زندگی باشد تا شهروندان بتوانند در آن تمام امور زندگی خود را با حداقل زمان و انرژی انجام دهند و از زندگی لذت ببرند.

    این مسئول با بیان این که تغییراتی که در شهرهای ما صورت می گیرد بسیار بی‌برنامه است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بهینه سازی در موضوعات شهری زیاد شود و بخش معماری و معماری ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    جهانگرد افزود: ما با شورای شهرسازی به تفاهم‌هایی رسیده ایم تا استانداردهای اولیه ساختمان های شهر هوشمند تصویب و در اختیار همه شهروندان و مدیران شهری قرار گیرد و این موضوع کمک می کند تا حداقل تکنیک‌ها اجرا شود.

    وی با اعلام اینکه ما در حمل و نقل ریلی مشکل داریم، افزود: در تهران ٣۰ میلیون تراکم ترافیک شهری است که نزدیک به نصف آن عمومی اجرا می‌شود و نیز ضریب تولید کربن در تهران به خاطر وسایل نقلیه عمومی بالاست و باید تلاش کنیم تا با افزایش حمل و نقل ریلی این ضریب را کاهش دهیم.

    این مسئول با اشاره به اهمیت طراحی معماری ترافیک در شهرها گفت: برای مثال در مشهد معماری ترافیک شهری به گونه ای طراحی شده که غالب ترددها از مرکز شهر رد می شود و همین امر سبب شده تا بالاترین کشتار جمعیت در شهر مشهد اتفاق بیفتد.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری کشور با بیان این که اکوسیستم و زیست بوم حیات در شهر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر استاندارد ساختمان هوشمند و شهر هوشمند طبق استانداردهای جهانی درحال بررسی است.

    وی ادامه داد: امیدواریم در دهه فجر امسال سیستم‌های مکان محور شهری را روی سه پایه مهم، خدمات موبایل پیمنت، Abs و مکان محور شهری را در کشور عمومی کنیم.

    این مسئول با اعلام این که دسترسی های شهری هوشمندتر می شود، خاطر نشان کرد: تمام سعی ما این است که WiFI های شهری عمومیت پیدا کند و در تمام قطب های پرتردد شهر بستر data را برای شهر اجرا کنیم.

    وی تصریح کرد: آیین نامه إجرایی پروژه open data در سطح ملی تصویب شده است و پرتال آن به زودی اعلام خواهد شد و اعتقاد ما این است که داده هایی که نزد دستگاه های دولتی است به عنوان اسناد و سرمایه ملی در اختیار شهروندان قرار گیرد تا ساختار اقتصادی جامعه و کیفیت زندگی مردم بهبود ببخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار