مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

سه‌شنبه‌ پاک در بافت تاریخی شیراز اجرا می‌شود

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برنامه سه‌شنبه‌ بدون خودرو ( سه‌شنبه‌ پاک ) در بافت تاریخی فرهنگی شیراز اجرایی خواهد شد.

سه‌شنبه‌ پاک در بافت تاریخی شیراز اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ناصر شمس دوشنبه 10 آبان در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه سه‌شنبه بدون خورد، از ساعت 7 صبح از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) آغاز می‌شود و تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری شیراز ادامه خواهد داشت.

    او با اشاره به اینکه جمعی از مدیران و مسئولان حاضر در این برنامه با دوچرخه سرکار خواهند رفت، گفت: این اقدامی است برای نهادینه شدن رفتاری مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و سایر عوارض استفاده گسترده از خودرو. 

    شمس با بیان اینکه شهردار شیراز نیز در این برنامه حضور خواهد داشت و مسیر یاد شده را با دوچرخه طی می‌کند، گفت: تمام ما خصوصا مسئولان در برابر محیط زیست و حفظ آن مسئول هستیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز حفاظت از محیط زیست را موضوعی زیرساختی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و افزود: نباید برای راحت‌تر زندگی کردن خود، محیط زیست را به مخاطره انداخته و به میراث آیندگان لطمه‌ وارد کنیم.

    شمس اصطلاح فرهنگ ترافیک در کلان شهرها را عامل بسیار مهمی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک و به استاندارد رسیدن بهداشت روانی برای ساکنین کلان شهرها دانست و با ابراز امیدواری نسبت به استقبال عموم مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو، گفت: همه ما با استفاده نکردن از وسایل نقیله موتوری می‌توانیم در ساختن و داشتن هوای پاک برای شهرمان سهیم باشیم.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز گفت: دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش می‌توانند با حضوری جدی در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو، تاثیرگذاری این برنامه فرهنگی در نهادینه شدن یک رفتار محیط زیستی و سلامت محور، بسیار مهم است.

    به گزارش ایسنا، از ابتدای مهرماه، برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در نقاط مختلف شیراز به شکلی نمادین اجرایی شده و قرار است با تداوم آن در طول سال، زمینه گسترش این رفتار در بخش‌های مرکزی این کلان‌شهر فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی