مدیران خودروعصر اعتبار

بائوج‌لاهوتی:

درمان رکود مسکن با ایجاد مشوق برای انبوه‌سازی

رونق اقتصادی در گرو خروج مسکن از رکود

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت ایجاد شرایط لازم برای خروج مسکن از رکود، گفت: زمانی می‌توان با قاطعیت در خصوص رفع رکود از بخش مسکن اظهارنظر کرد که شاهد حضور انبوه سازان و سرمایه‌گذارن برای ساخت و ساز انبوه مسکن باشیم.

درمان رکود مسکن با ایجاد مشوق برای انبوه‌سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر خروج مسکن از رکود،گفت: زمانی می‌تواند با قاطعیت در خصوص رفع رکود از بخش مسکن اظهار نظر کرد که شاهد حضور انبوه سازان و سرمایه‌گذارن برای ساخت و ساز انبوه مسکن باشیم.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه ریسک‌پذیری دولت برای کمک به بخش مسکن لازم است،افزود:دولت باید بداند راه خروج از رکود در بخش مسکن ارایه تسهیلات کارآمد به ساخت و ساز است.

    رونق بخش مسکن رشد اقتصادی را درپی دارد

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری مزایای خروج بخش مسکن از رکود،تصریح کرد:با رونق گرفتن بازار مسکن بسیاری از مشاغل مرتبط با آن و بسیاری از صنایع وابسته در پیشرفت اقتصادی سهیم خواهند شد.

    وی ارایه تسهیلات به مسکن را راهکاری برای خروج این بخش از رکود خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از موانع موجود بر سر راه رونق مسکن در نتیجه نبود منابع مالی و ضعف قدرت اقتصادی مردم است.

    بائوج‌لاهوتی با انتقاد از کمبود تعداد واحدهای مسکونی نسبت به تعداد خانوار در ایران، تصریح کرد: دولت باید با ایجاد زمینه رشد ساخت و ساز مسکن در کشور علاوه بر رفع مشکل جوانان به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

    مشوق‌های لازم را برای خروج مسکن از رکود نداریم

    وی ایجاد انگیزه و درنظر گرفتن مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاری مردم در بخش مسکن را برای خروج این بخش از رکود مهم خواند و افزود: دولت باید بستر لازم برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را با ارایه تسهیلات کارآمد فراهم کند.
    این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اگر بخش مسکن به حرکت دربیاید، چرخ‌های اقتصاد نیز حرکت خواهد کرد.

    وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: در این شرایط که دولت به دنبال خروج اقتصاد از رکود بوده و در دوراهی رونق و تورم قرار گرفته و هنوز در میان این دو پدیده به انتخاب نرسیده است؛مسکن در بلاتکلیفی قرار داشته و اقتصاد از مواهب رشد آن بی‌بهره خواهد ماند.

    بائوج‌لاهوتی آمار صدور پروانه ساخت در حال حاضر 50 درصد بوده که این مهم با ارایه مشوق‌های کافی باید بیشتر شود.

    عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رونق بخش مسکن نیازمند حمایت جدی دولت و مسئولان مربوطه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو