مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از انرژی خورشیدی برای مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد

عصر ساختمان- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از انرژی خورشیدی برای مناطق عشایری این استان در دستور کار قرار دارد.

استفاده از انرژی خورشیدی برای مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید علی‌پور افزود: دولت در قالب چهار طرح از جمله مطالعات جامع، عملیات اجرایی اسکان، جایگزینی سوخت فسیلی و آموزش و ترویج شبکه تعاونی‌ها و صندوق خرد زنان به عشایر خدمات ارائه می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مناطق عشایری در راستای طرح جایگزینی سوخت فسیلی نفت را جایگزین منابع نباتی از جمله گیاهان و چوب درختان کرده‌ایم. هم‌چنین مراکز عرضه سیلندرهای گاز را ایجاد و راه‌اندازی کردیم تا عشایر بتوانند از این سیلندر استفاده کنند.

    مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اخیراً استفاده از انرژی خورشیدی برای مناطق عشایری را دستور کار قرار دادیم و حمام‌ها و فانوس‌های خورشیدی ایجاد کرده‌ایم.

    علی‌پور تصریح کرد: عشایر استان طی سال گذشته 25 هزار هکتار گیاه دارویی کشت کرده‌اند.

    وی ادامه داد: هفت شرکت تعاونی و یک اتحادیه مرکزی عشایری در استان وجود دارد که عشایر سهامدار و عضو این شبکه‌های تعاونی هستند. حدود 10هزار خانوار عشایری عضو این تعاونی‌ها هستند.

    مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعاونی‌های عشایری در راستای ارائه خدمات به عشایر فعالیت می‌کنند که اخیراً در زمینه بنگاه‌های اقتصادی از جمله خرید و فروش تولیدات عشایر ورود پیدا کرده‌اند.

    علی‌پور افزود: در مجموع حدود 70میلیون تومان به صندوق‌های زنان عشایر استان کمک بلاعوض شده است.

    وی هدف از ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های خرد زنان را اشتغالزایی زنان عشایری در کنار سایر فعالیت‌های عشایر، افزایش تولید و درآمد در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد خانواده‌های عشایری برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی