مدیران خودروعصر اعتبار

دهیار روستای هجیج:

"هجیج" این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده است

عصر ساختمان- دهیار روستای هدف گردشگری هجیج، گفت: روستای تاریخی، دیدنی و هدف گردشگری هجیج، این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده شده است.

"هجیج" این روزها شبیه روستاهای زلزله‌زده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از محرم شبرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شرایط نه چندان مطلوب روستای هدف گردشگری هجیج، اظهارکرد: چند سالی می‌شود اطراف روستای هجیج درگیر ساخت سدی به نام سد داریان است و این موضوع همه چیز هجیج را دگرگون کرده است.

    وی ادامه داد: باغات پایان دست و 120 خانه مسکونی هجیج، جاده و پل قدیمی ورودی به روستا تخریب شده و به منظور احداث سد داریان از بین رفتند.

    دهیار روستای هدف گردشگری هجیج گفت: جاده جدید ورودی به روستا که از کنار تاج سد می گذر نیز هنوز تکمیل نشده و سالهاست که بتن و سیمان و آهک و فولاد در جای جای این مسیر دیده می شود و این حالت چهره و سیمای هجیج و مسیر دیدنی‌اش را نازیبا کرده است.

    شبرنگ تصریح کرد: بخش عمده ای از مردم هجیج نیز کوچ کرده و به پاوه یا مریوان رفتند و آن تعدادی که باقی مانده‌اند دیگر دل و دماغ زندگی در این روستا را که شبیه روستاهای جنگ زده و زلزله زده شده، را ندارند.

    وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کار احداث سد داریان تمام نشود و شرایط کارگاهی این منطقه برچیده نشود، هجیج رونق گذشته خود را بازنمی یابد.

    دهیار روستای هدف گردشگری هجیج با اشاره به شرایط موجود این روستای هدف گردشگری گفت: هنوز مشخص نیست دقیقا چه زمانی عملیات اجرایی ساخت سد داریان به اتمام می رسد و تا آن زمان نباید انتظار تحولی در روستای هجیج را داشت.

    دهیار روستای هدف گردشگری هجیج اظهارکرد: برنامه های بسیار خوبی را برای آینده گردشگری هجیج تدارک دیده‌ایم، اما تا زمانی که شرایط کارگاهی منطقه از بین نرود، امکان اجرای آن طرح‌ها نیست.

    شبرنگ در پایان گفت: اهالی هجیج و همه دوستداران این روستای تاریخی، دیدنی و هدف گردشگری استان بی‌صبرانه در انتظار پایان این سالها و روزهای برزخی هستند تا بتوانند بار دیگر آن شکوه و زیبایی هجیج را داشته باشند و به همگان نشان دهند.

    به گزارش ایسنا، هجیج یکی از 14 روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه است که به واسطه وجود مقبره امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج و هچنین بافت تاریخی پله‌ای مانند آن از معروفیت و محبوبیت ویژه‌ای نزد گردشگران برخوردار است، اما حدود یک دهه می شود که درگیر احداث سدی به نام داریان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار