مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین سمینار مشارکت در ساخت پروژه‌های زیرساخت

عصر ساختمان- نخستین «سمینار علمی-تخصصی مشارکت در ساخت پروژه‌های زیرساخت» از سوی روزنامه «دنیای اقتصاد» در تاریخ ۱۲ آبان ماه جاری در محل مرکز مطالعات و بهره‌وری نیروی انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

نخستین سمینار مشارکت در ساخت پروژه‌های زیرساخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، این سمینار پس از ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر انجام اصلاحات دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی و در راستای عزم و رویکرد دولت یازدهم در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و نیز هدف‌گذاری سازمان برنامه و بودجه کشور برای عدم تصدی‌گری بخش دولتی با هدف آشنایی فعالان صنعت ساخت وساز کشور از آخرین مجوزها، مشوق‌ها و معافیت‌های قانونی برای واگذاری و مشارکت پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی تدارک دیده شده است. در این سمینار، محسن رجایی رئیس گروه امور بنگاه‌های شوراها و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهدی روانشادنیا عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی تهران و نیز علیرضا پوراسد به‌عنوان تدوین‌کنندگان موافقت‌نامه مشارکت عمومی و خصوصی سازمان مدیریت سخنرانی خواهند کرد.

    گزارش‌های اعلام شده از سوی مدیران و مسوولان حاکی از آن است که تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، نیازمند تامین 500 هزار میلیارد تومان بودجه است که با بودجه دولت قابل اجرا نیست و حضور بخش‌خصوصی در این امر انکارناپذیر است. البته اصل 44 قانون اساسی هم این امکان را فراهم کرده است.به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، در شرایط کنونی کشور به ایده‌های مبتکرانه احتیاج دارد وبا روش‌ها و سیستم‌های سنتی، نمی‌توان جهش اقتصادی ایجاد کرد، بنابراین کارآفرینی باید جایگزین این امور شود. در چنین شرایطی روزنامه «دنیای اقتصاد» با اتکا به این موضوع که متنوع سازی ابزارهای تامین مالی می‌تواند در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز کشور نقشی مهم داشته باشد، درصدد برآمده تا برگزاری سلسله سمینارهای علمی مشارکت در ساخت پروژه‌های زیرساخت، موضوع مشارکت‌ها و نقد بسترهای قانونی و مقرراتی فعلی و فراهم‌سازی بستر حقوقی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را برای پیشبرد طرح‌های نیمه تمام کشور نهادینه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار