مدیران خودروعصر اعتبار

تذکر حافظی به قالیباف؛

کارخانه آسفالت حکم توقف دارد، اما هنوز فعال است

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به آلایندگی کارخانه تولید آسفالت متعلق به شهرداری تهران، گفت: این کارخانه با وجود داشتن حکم توقف فعالیت، همچنان فعال است از این رو به شهردار تهران برای فعالیت آلاینده این مجموعه از شهرداری تذکر می دهم.

کارخانه آسفالت حکم توقف دارد، اما هنوز فعال است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، رحمت اله حافظی امروز در تذکر پیش از دستورجلسه علنی امروز با بیان اینکه ابزار قانونی برخورد با صنایع و مشاغل آلاینده در اختیار شهرداری است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از فعالیت های شهرداری تهران آلاینده محیط زیست است که نمونه آن کارخانه تولید آسفالت در منطقه 18 شهرداری است.

    او ادامه داد: سال گذشته تذکر شفاهی مبنی بر توقف فعالیت این کارخانه به شهردار منطقه 18 داده شد  که او در پاسخ اعلام کرد که کارخانه متعلق به یکی از معاونت های شهرداری است. پس از این موضع گیری، مسیر قانونی برای توقف فعالیت کارخانه توسط کمیسیون سلامت شورا طی شد که خروجی آن صدور حکم کمیته بند 20 بود.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حکم کمیته بند 20، توسط شهرداری منطقه به کارخانه ابلاغ نشده است، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه آسفالت، به شهردار تهران برای توقف فعالیت کارخانه آسفالت سازی تذکر جدی داده می شود تا حکم صادره ابلاغ و اجرا شود.

    حافظی درباره مشکلات منطقه 15 و فعالیت اوراقچی ها، گفت: بر اساس مقدماتی که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل صورت گرفته است این صنف تابستان 95 به مجتمع ثامن الحجج واقع در منطقه فرون آباد خارج از شهر تهران منتقل خواهند شد.

    او درباره فعالیت کارخانه سیمان در این منطقه نیز افزود: بازدیدی از کارخانه صورت گرفت وبر اساس رصد آنلاین اداره کل محیط زیست تهران و فرمانداری ری مشخص شد که خروجی این کارخانه آلاینده نیست. آنچه موجب آلودگی هوا شده فعالیت دو کارگاه سنگ خردکنی متعلق به بخش خصوصی است که در مجاورت کارخانه سیمان و از ساعت 23  تا 5 صبح فعالیت دارند. البته با تلاش های صورت گرفته حکم توقف فعالیت این دو کارگاه سنگ خردکنی در کمیته بند 20 صادر شده است .

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، تاکید کرد: متاسفانه این حکم به دستور دیوان عدالت اداری متوقف مانده است این در حالیست که سلامت مردم به دلیل این فعالیت ها به خطر افتاده است نگذاریم بیشتر از این سلامت مردم تهدید شود، از این رو درخواست می شود که دیوان عدالت اداری در اجرای حکم همراه شود.

    حافظی همچنین به سنگ بری های خیابان فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: غرب این خیابان در محدوده منطقه 16 است که تنها ابزارزنی می کنند اما در شرق این خیابان که جز محدوده منطقه 15 است قله بری نیز می کنند که این اقدام موجب آلودگی صوتی و ایجاد گرد و غبار شدید می شود از این رو از شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران درخواست می شود که ورود جدی برای توقف این فعالیت داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو