مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل:

زیرساخت ۳۶ روستای هدف گردشگری استان اردبیل تامین می‌شود

عصر ساختمان:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تأمین زیرساخت ۳۶ روستای دارای قابلیت‌های تاریخی و طبیعی به عنوان روستای هدف گردشگری استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.

زیرساخت ۳۶ روستای هدف گردشگری استان اردبیل تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با توجه به رویکرد اخیر در جهت توسعه گردشگری روستایی و طبیعی با وجود قابلیت‌های فراوان گردشگری در حوزه‌های روستایی استان، جلسه‌ای به همین منظور با حضور نمایندگانی از امور روستایی و شوراهای استانداری، حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف از برگزاری این جلسه را بررسی اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری شهرستان‌ها و اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری در مورد ساماندهی و توسعه زیر ساخت‌های روستاهای دارای جاذبه و روستاهای هدف گردشگری به منظور جلب حداکثری گردشگران و توسعه جامعه محلی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی توسعه گردشگری روستاهای دارای جاذبه و روستاهای هدف گردشگری عنوان کرد.

    قادر تقی‌زاده با اشاره به 68 روستای دارای قابلیت تاریخی و طبیعی در استان و ثبت ملی 12 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری، بیان کرد: 36 روستا نیز به عنوان روستای اولویت‌دار که دارای قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی هستند جهت تأمین زیرساخت به فرمانداری‌ها ارسال شده و در حال حاضر پیگیر تأمین زیرساخت‌های آنها هستیم.

    وی تهیه و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری بر اساس طرح مصوب در روستاهای هدف گردشگری را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی ویژه دهیارها و شوراهای اسلامی روستاهای هدف گردشگری نیز با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری اجرا شده است.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به مشکلات زیرساختی برای جذب گردشگر، از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تأمین زیرساخت‌های گردشگری این روستاها را در اولویت برنامه‌های خود در سال‌های آتی قرار دهند.

    تقی‌زاده با اشاره به انتخاب هتل پرنیان واقع در روستای خمس به عنوان چهارمین طرح برتر در سطح کشور ابراز امیدواری کرد تعداد این طرح‌ها و ایده‌ها در استان افزایش یابد.

    این مسئول از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تا بیشترین همکاری را در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این روستاها به منظور شناساندن بیش از پیش آنها داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو