مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر علوم تاکید کرد؛

لزوم جلب مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای آموزش عالی

عصر ساختمان- معاون مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم جلب مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای مختلف آموزش عالی تاکید کرد.

لزوم جلب مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای آموزش عالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدحسین امید پیش از ظهر امروز در نشست خیرین و دانشگاهیان استان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد با اشاره به افتتاح خوابگاه مصلی‌نژاد اظهار کرد: این هفتاد و پنجمین خوابگاه دانشجویی کشور بوده که به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: دانشگاه بجنورد قدمت زیادی نداشته و دیر راه افتاده است و آخرین رتبه دانشگاهی را در بین دانشگاه‌های کشور و استان داشته و کمتر از نصف میانگین از سرانه‌های فضای دانشگاهی برخوردار است.

    معاون مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: البته این دانشگاه در اولویت وزارت علوم است و تلاش می‌کنیم شاخص‌‌های فضاهای دانشگاهی این دانشگاه را با تخصیص‌ها به میانگین کشوری برسانیم.

    وی با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی دولت که باعث تاثیرگذاری در وزارت علوم هم شده است گفت: در سال گذشته به خاطر وضعیت و شرایط مالی دولت 1000 میلیارد تومان اعتبارات جاری ما را ندادند که امیدواریم امسال وضعیت بهبود یافته و اعتبارات پیش‌بینی‌ شده در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد.

    امید با اشاره به افتتاح یک خوابگاه دخترانه در دانشگاه بجنورد تصریح کرد: ساخت یک خوابگاه دیگر هم در دستور کار بنیاد خیریه مصلی‌نژاد قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا برای توسعه شاخص‌ها در این دانشگاه از ظرفیت‌های  لازم در بخش خیرین نیز استفاده شود.

    مسوول بنیاد خیریه مصلی‌نژاد نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه بجنورد به‌ واسطه پایین بودن سرانه‌های دانشگاهی در اولویت این بنیاد خیریه قرار دارد.

    محمد مصلی‌نژاد با دعوت از خیرین برای ساخت فضاهای دانشگاهی افزود: امروز شاهد افتتاح خوابگاه دخترانه با ظرفیت 204 نفر بودیم که امیدواریم بخشی از مشکلات رفع شود.

    وی تصریح کرد: با وجود آنکه ایران از جمعیت یک‌درصدی دنیا برخوردار است در حوزه تولید علم کشورمان سهم 1.5 درصدی را در این زمینه داشته که نشان از وجه فرهنگی کشورمان دارد.

    وی بیان داشت: ما اساتید دانشگاهی چراغ راه جامعه بوده که در ارتقای فرهنگ و علم جامعه نقش مهمی داریم.

    مسوول بنیاد خیریه مصلی‌نژاد اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت خیرین کمبودها در حوزه فضاهای آموزش عالی ازجمله خوابگاه‌های دانشگاهی تامین شود.

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای افتتاح خوابگاه مصلی‌نژاد و حضور در چند نشست به خراسان شمالی سفر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو