مدیران خودروعصر اعتبار

رعایت کلیه مباحث ۲۰ ‌گانه مقررات ملی ساختمان در مسکن مهر استان

عصر ساختمان:مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، گفت: از نظر کیفیت، تمامی مباحث ۲۰ ‌گانه مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث ۱۹ در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان رعایت شده است.

رعایت کلیه مباحث ۲۰ ‌گانه مقررات ملی ساختمان در مسکن مهر استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،مهدی جعفری، با اشاره به ساخت 31 هزار و 317 واحد مسکن مهر شهری در استان، گفت: این مسکن‌های مهر 22هزار و 202 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 8 هزار و 415 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 700 واحد در بافت فرسوده شهری بوده است.

    وی ‌با اشاره به اینکه از این تعداد 27 هزار و 245 واحد تاکنون تحویل شده است، افزود: از این تعداد 1402 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 929 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت امسال افتتاح شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، تصریح کرد: 3028 واحد در شهر‌های بالای 25 هزار نفر جمعیت و 1044واحد در شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، در سال آینده تحویل خواهد شد.

    جعفری با بیان اینکه تاکنون 618 میلیارد و‌540 میلیون تومان تسهیلات مسکن مهر با بهره 7 درصد در بیرجند و 4 درصد در شهرستان‌ها ‌پرداخت شده است، ادامه داد: مقدار اراضی آماده‌سازی در سایت‌های مسکن مهر استان  513 هکتار بوده که 320 هکتار در شهرهای بالای 25  هزار نفر، 193 هکتار در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

    وی با بیان اینکه زیربنای متوسط این واحدها بین 75  تا 110 مترمربع و غیرمفید حدود130 الی150 مترمربع است‌، یادآور شد: از نظر کیفیت، تمامی مباحث 20 ‌گانه مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث 19 در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان رعایت شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، با اشاره به خدمات زیربنایی واحدها، تصریح کرد: : عملیات خاکریزی و خاکبرداری، نصب جوی و جدول‌ تا مرحله زیر آسفالت اجرا و حدود 65 درصد آسفالت معابر اصلی انجام شده است.

    جعفری، با اشاره به امکانات تمامی واحدهای تحویل شده‌، افزود: دارای آب و برق، تلفن، گازکشی، سیستم فاضلاب و از نظر ایمنی اطفاء حریق ‌و اعلام حریق نصب شده است.

    بزرگترین مسجد مسکن مهر کشور در قائن

    وی با اشاره به ‌خدمات روبنایی‌ مسکن مهر‌ نیز گفت: تاکنون 14 باب مسجد طی پروژه‌های مسکن مهر استان احداث شده که مسجد مسکن مهر قاین با مساحت زمین3090 متر مربع بزرگترین مسجد مسکن مهر کشور است.

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، با بیان ‌اینکه زیربنای مجموعه مساجد2600 مترمربع است، ادامه داد: کتابخانه به مساحت 460 متر مربع ، خانه عالم 90 متر مربع ، پایگاه بسیج 60 متر مربع ،11 باب مغازه تجاری به مساحت 410 مترمربع و فضای سبز به مساحت 1500 متر مربع است.

    جعفری یادآورشد: 19 باب مدرسه، یک باب هایپر مارکت، 2 درمانگاه ‌،‌ 6 سالن ورزشی‌، 32 باب واحدهای تجاری، خدماتی، 5 پارک و فضای سبز و دو باب کلانتری از جمله این خدمات است.

    وی خاطر‌نشان کرد: جهت تامین بقیه‌ موارد روبنایی ‌هم فضاهای مناسب در نظر گرفته شده ‌که دستگاههای ‌متولی و بخش خصوصی ‌می‌توانند اقدام به احداث نمایند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار