مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتاق اردبیل:

اردبیل و ولقاقراد روسیه خواهرخوانده می‌شوند

عصر ساختمان- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از تفاهمنامه منعقد شده برای خواهرخواندگی اردبیل و ولقاقراد روسیه خبر داد.

اردبیل و ولقاقراد روسیه خواهرخوانده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهروز پورسلیمان عصر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در تشریح نتایج سفر مسؤولان استان اردبیل به روسیه و آذربایجان در اتاق اردبیل از تفاهمنامه منعقد شده برای خواهرخواندگی اردبیل و ولقاقراد روسیه خبر داد.

    وی اظهار کرد: بعد از ماه‌ها پیگیری موفق شدیم زمینه سفر مسؤولان ارشد استان اردبیل را به همراه هیأت اقتصادی و تجاری به روسیه و جمهوری آذربایجان فراهم کنیم تا با شناسایی بازارهای بین‌المللی و رونق صادرات بتوانیم جایگاه منطقه‌ای خود را احیا کنیم.

    رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف به ویژه دیپلماسی ضعیف ما از این ظرفیت غفلت کردیم و نتوانستیم به شایستگی از فضا و بستر مناسب همسایگی با آذربایجان و کشورهای آسیای میانه استفاده کنیم، گفت: به رغم روابط خوب با روسیه تراز تجاری ایران با روسیه هرگز به بیش از یک میلیارد دلار نرسیده به طوری که حتی در سال‌های اخیر این رقم در نوسان بوده است.


    پورسلیمان افزود: ما به شدت به تقویت این روابط به ویژه ورود به بازارهای جهانی با همکاری فعالان اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم در این بازار اهداف و برنامه‌هایمان را تحقق ببخشیم.

    وی به روند سفر مسؤولان استان به روسیه اشاره کرد و ادامه داد: در اولین نشستمان در روسیه با اعضای کنفدراسیون صنعتگران و مبتکران روسیه نشستی را برگزار کردیم که اعضای این کنفدراسیون 15 هزار نفر هستند که در سایه فعالیت آنها فرصت سرمایه‌گذاری و اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و بازرگانی فراهم می‌آید.

    پورسلیمان به برگزاری جلسه‌ای با مسؤولان اتاق ولقاقراد اشاره کرد و گفت: ‌این منطقه که از یک شرایط خاص توسعه صنایع نظامی و فضای امنیتی برخوردار است، تولیدکننده لوله‌های صنعت نفت و گاز است و ما با رایزنی با مسؤولان ولقاقراد خواستار توسعه کشت فراسرزمینی شدیم که در این منطقه پیش از این تا 600 هکتار زمین به شکل اجاره 49 ساله برای تولید و توسعه صنعت طیور اختصاص یافته بود.

    وی از توافقات اولیه برای عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی اردبیل و ولقاقراد خبر داد و بیان کرد: قرار شد به زودی و با حضور هیأتی از ولقاقراد در اردبیل با امضای شهردار اردبیل و ولقاقراد این خواهرخواندگی به ثبت برسد.

    پورسلیمان اضافه کرد: ما خواستار برگزاری روز اردبیل در ولقاقراد، نمایش محصولات تولیدی این استان در این شهر و همچنین اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری از این منطقه شدیم تا تبادل اطلاعات در باب فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای هر دو منطقه فراهم آید.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان از راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق اردبیل در ولقاقراد و حرکت مشابه در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما مشکلات صادرکنندگان را که اغلب از طریق گمرک آستاراخان شاهد آن هستیم، مطرح کردیم تا مسؤولان ولقاقراد نسبت به برطرف شدن این موانع و مشکلات در حوزه تجارت بین‌المللی اقدام لازم را انجام دهند.

    وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با افتتاح دفتر تجاری ایران در روسیه در بزرگترین مرکز تجاری مسکو با عنوان فوت.سی.دی تلاش بر این است تا محصولات خودمان را در این بازار عرضه کنیم تا در روزهای آینده فرم فراخوان برای اعلام آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در این تجاری را ارائه می‌کنیم تا از علاقمندان نام‌نویسی انجام شود.

    پورسلیمان تصریح کرد: فوت‌.سی.دی در روسیه در فضای 115 هکتار بزرگترین مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، خشکبار و کشاورزی حتی در سرزمین اروپاست که ورود ما به این مجموعه می‌تواند به معرفی توانمندی‌های تولیدی کشورمان به ویژه استان اردبیل کمک کند.

    وی گفت: راه‌اندازی این دفتر در حقیقت بازاریابی مناسبی برای محصولات تولیدی است تا بتوان با ظرفیتی مناسب اهداف و برنامه‌های صادراتی و اقتصادی را به نتیجه رساند.

    پورسلیمان افزود: در کنار این اقدامات سعی شد در این سفر موانع صادرات کالای ایرانی به روسیه با تعرفه بسیار بالا برطرف شود که قرار شد کارگروهی در این زمینه نسبت به تعدیل تعرفه‌ها و همچنین پایین آوردن هزینه صدور روادید اقدام کرده و مبادله ارزی نیز از طریق تم‌بانک به راحتی برای تجار انجام شود.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد:‌ قرار شد اعضای هیأت سرمایه‌گذاری مسکو در ماه‌های آینده به اردبیل سفر کنند تا با حضور در این استان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار