مدیران خودروعصر اعتبار

تصمیم جدید شورا برای تحرک در بافت فرسوده

عصر ساختمان- رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ارائه تخفیف‌های جدید برای تجمیع معبر اختصاصی در ساخت و سازهای بافت فرسوده خبر داد.

تصمیم جدید شورا برای تحرک در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اقبال شاکری با اشاره به مصوبات آخرین جلسه کمیسیون عمران گفت: سال 83 شورای شهر به پیشنهاد شهرداری بسته تشویقی برای تجمیع در بافت‌های ریزدانه و فرسوده در نظر گرفت که عوارض ساختمان بسته به متراژ و تعداد تخفیف به آن تعلق می‌گرفت و در بافت فرسوده کل عوارض دریافت نمی‌شد.

    وی با بیان اینکه در تبصره 4 این مصوبه آمده بود که اگر در تجمیع معبر اختصاصی وجود داشت این معبر به طور رایگان در خانه‌ها تجمیع می‌شد، اظهار کرد: در لایحه شهرداری تجمیع معبر اختصاصی تنها برای بافت‌های فرسوده و ریزدانه در نظر گرفته شده بود اما شورای شهر به کل شهر این موضوع را تسری داد.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چندی پیش یک فوریت اصلاح این مصوبه به کمیته عمران شورای شهر آورده شد گفت: شورای شهر رایگان بودن معبر اختصاصی برای بافت فرسوده را به کل شهر تسری داده بود که این مسئله در مناطق شمالی که قیمت زمین بالا بود مقرون به صرفه نبود.

    وی با بیان اینکه یک فوریت این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوطه آمد، ادامه داد: سرانجام در جلسه اخیر مصوب شد که در بافت‌های فرسوده و معبر اختصاصی به صورت رایگان، در بافت ناپایدار با تخفیف 20 درصد و در مابقی بافت‌ها قیمت معبر با تخفیف 5 درصدی اعمال می‌شود.

    شاکری با بیان اینکه آمارهای شهرسازی نشان می‌دهد که یک چهارم پرونده‌های بافت‌های فرسوده شامل این مسئله می‌شوند گفت: این مسئله می‌تواند موجب ایجاد حرکتی در نوسازی بافت‌های فرسوده شود.

    وی همچنین به مصوبه دیگر این کمیته اشاره کرد و گفت: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تاورکریم‌ها یا همان جرثقیل‌های برجی بود که قرار شد شهرداری، سازمان نظام مهندسی، وزارت کار، سازمان استاندارد و ... با یکدیگر جلسه بگذارند و آئین نامه تاور کریم‌ها را جمع بندی کنند؛ اما معاونت شهرسازی از عدم همکاری سایر دستگاه‌ها گلایه کرد و قرار شد گزارش کمیسیون عمران مبنای کار قرار گیرد و پس از بررسی این گزارش به عنوان دستورالعمل سرلوحه کار قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه مهمترین بحثی که در این جلسه مطرح شد نحوه کنترل سلامت این دستگاه‌ها است، افزود: صلاحیت و آموزش اپراتور، قدمت، نحوه نصب و استفاده و همچنین انتخاب شرکت‌های بازرسی و کنترل که گواهی کار به این جرثقیل‌ها بدهند در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: 80 درصد تاورها برای سال 2000 هستند و بسیاری از آنها نیز در داخل کشور مونتاژ شده‌اند که این مسئله سلامت آنها را زیر سوال برده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار