مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر علوم خبر داد:

بهره‌برداری از ۱.۵ میلیون مترمربع خوابگاه‌ و تجهیزات آزمایشگاهی توسط خیرین

عصر ساختمان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بهره‌برداری ۱.۵ میلیون مترمربعی خوابگاه‌‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی توسط خیرین در یک سال اخیر در دانشگاه‌ها خبر داد.

بهره‌برداری از ۱.۵ میلیون مترمربع خوابگاه‌ و تجهیزات آزمایشگاهی توسط خیرین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد فرهادی دقایقی پیش در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه مصلی‌نژاد و بنیاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی اظهار داشت: بیشترین فعالیت‌های بخش عمرانی در دانشگاه‌ها را خیرین انجام می‌دهند و البته استفاده از این ظرفیت به‌عنوان یک برنامه مهم در وزارت جزء اولویت‌ها است.

    وی افزود: استفاده از این ظرفیت که درگذشته در حوزه سلامت و آموزش‌وپرورش بود امروز به وزارت علوم آمده است.

    وی با اشاره به بهره‌برداری از 1.5 میلیون مترمربع خوابگاه‌ و تجهیزات آزمایشگاه‌ها توسط خیرین در یک سال اخیر گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در دانشگاه‌ها همواره در منویات مقام معظم رهبری تأکید شده که در قالب ساخت خوابگاه‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها و بخشی از شهریه‌های دانشجویی اجرایی شده است.

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه 2 هزار و 880 واحد دانشجویی در سطح کشور فعال است بیان کرد: در حال حاضر برای دانشجویان مجرد 75 هزار ظرفیت خوابگاه و برای دانشجویان متأهل 25 هزار ظرفیت کم داریم.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خوابگاه از سطح یک تا پنج طبقه‌بندی‌ شده است اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر خوابگاه سطح پنج که ضعیف‌ترین سطح خوابگاه است در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

    فرهادی با تأکید بر اینکه دولت بر اساس برنامه پنجم توسعه توانایی و بودجه ساخت خوابگاه در دانشگاه‌ها را ندارد ادامه داد: در حال حاضر ایران از نظر تولید علم رتبه 16 جهان را دارد و حدود 1.5 درصد تولید علم را به خود اختصاص داده است.

    وزیر علوم یادآور شد: بیش از 4 هزار پارک علم و فناوری با کمتر از 10 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور فعال هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک‌ها یک‌هزار و 800 میلیارد تومان گردش مالی داشتند.

    وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری 120 میلیون دلار در طول سه سال اخیر صادرات محصولات دانش‌بنیان داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار