مدیران خودروعصر اعتبار

عزم جدی دولت برای مبارزه با زمین‌خواری

عصر ساختمان- مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور ۸۲ درصدی آراء محاکم قضایی به نفع دولت در سال‌جاری خبر داد.

عزم جدی دولت برای مبارزه با زمین‌خواری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در جلسه شورای حقوقی این اداره کل که با حضور مسئولان و کارشناسان حقوقی منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد افزود: این آمار نشان‌دهنده این حقیقت است که هم دستگاه قضایی عزم جدی برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری دارد و هم کارشناسان حقوقی اداره کل و شهرستان‌ها با تمامی کمبودها و تنگناهای موجود دلسوزانه از بیت‌المال دفاع می‌کنند.

    وی با اشاره به این‌که افراد سودجو از تمامی روزنه‌ها برای رسیدن به امیال سودجویانه خود استفاده می‌کنند، افزود: با افزایش اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات، راه نفوذ سوء استفاده کنندگان از اراضی ملی بسته خواهد شد.

    حیدریان اظهار داشت: برای دفاع از بیت‌المال و انفال الهی، ضروری است تا کارشناسان حقوقی نسبت به قوانین و مقررات، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مرتبط با منابع‌طبیعی به روز بوده و با دقت و برنامه‌ریزی، از پرونده‌های مطروحه در مراجع قضائی دفاعیات لازم را بعمل آورند.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ارزیابی عملکرد را در پیشبرد امور بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ارزیابی عملکرد در مسیری که به عنوان نقشه راه ترسیم شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با شناخت نقاط قوت و ضعف می‌توانیم به اهداف تعیین شده سریع‌تر دست یابیم.

    محمدرضا سماوی رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: 121 فقره پرونده قضایی مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی در شش ماه اول سال سال 1395 در محاکم قضایی استان سمنان تشکیل شد.

    رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: هم‌اندیشی و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به بخش حقوقی و آشنایی کارشناسان حقوقی با قوانین و مقررات، رویه‌های قضایی و دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های جدید از اهداف برگزاری این جلسه است.

    وی افزود: با توجه به حجم بالای قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با منابع طبیعی، پیچیدگی‌های دعاوی مرتبط با این حوزه، تصویب و ابلاغ قوانین و مقررات جدید و تنوع رویه‌های قضایی برگزاری جلسات هم‌اندیشی با کارشناسان حقوقی می‌تواند به افزایش سطح آمادگی نمایندگان حقوقی ادارات تابعه در دفاع از دعاوی مطروحه کمک کند.

    سماوی هم‌چنین اظهار داشت: در شش ماه اول سال جاری جمعا 121 فقره پرونده قضایی مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی علیه متخلفین و متجاوزین به منابع ملی در مراجع قضایی استان تشکیل شده است که از این تعداد 48 فقره مربوط به پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، 13 مورد مربوط به دعاوی قطع اشجار و بوته‌کنی و 60 مورد مربوط به پرونده تعلیف غیرمجاز دام بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی