مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک سرام آرا در گفت و گو با عصر ساختمان:

بستر سازی برای تجارت، از وزارت امور خارجه آغاز شود

اقتصاد کشور ، بازرگان محور است

عصر ساختمان- ما با تولید کاشی های پخت سوم مرغوب خود توانایی صادرات به کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و ایتالیا که خودشان مهد کاشی و سرامیک هستند را داریم که با توجه بیشتر مسئولان و تسهیل صادرات می توانیم به این مهم دست یافته و وارد بازار جهانی کاشی و سرامیک شویم.

بستر سازی برای تجارت، از وزارت امور خارجه آغاز شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    اصغرآهنی ها، مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک سرام آرا، پتانسیل صنعت  کاشی و سرامیک ایران را در سطح بین المللی دانست و گفت: باید در صنعت کاشی و سرامیک آینده نگری داشت و برای نیاز آینده این بازار برنامه ریزی کرد.نیاز آینده بازار کاشی و سرامیک، افزایش تولید کالای با کیفیت و صادرات آن است که به این منظور شرکت سرام آرا کالای خود را به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می کند. ما با تولید کاشی های پخت سوم مرغوب خود توانایی صادرات به کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و ایتالیا که خودشان مهد کاشی و سرامیک هستند را داریم که با توجه بیشتر مسئولان و تسهیل در امر صادرات می توانیم به این مهم دست یابیم و وارد بازار جهانی کاشی و سرامیک شویم.
    "بستر سازی مناسب در صادرات از وزارت امور خارجه باید آغاز شود." آهنی ها با بیان این مطلب اظهار کرد: باید رایزن های بازرگانی متخصص در صنایع مختلف  در وزارت امور خارجه کشور و سفارت های ایران در سایر کشورها وجود داشته باشد و بسته به نیاز بازار آن کشور ارتباط هایی بین تولید کنندگان ایرانی با مصرف کنندگان آن کشور ایجاد کند تا مبادلات کالایی بیشتری انجام گیرد.
    وی افزود:این گونه تجارت ها مستلزم شرایط خاصی برای بهره برداری بهتر طرفین است که یکی از آنها ایجاد راه های حمل و نقل آسان تر با هزینه کمتر است.این اتفاق با گسترش حمل و نقل ریلی و کم کردن تعرفه ها و هزینه های حمل و نقل جاده ای میسر خواهد شد.
    مدیرعامل سرام آرا با اشاره به این که اقتصاد کشور ما تولید محور نیست بلکه بازرگان محور است؛ افزود: تنها با پایین آوردن تورم و کنترل آن نمی توان اقتصاد یک کشور را به حرکت در آورد باید با سرمایه داران را به کارآفرینی و تولید سوق بدهیم. این در حالی است که تولید کنندگان وقتی برای تامین مالی باید به بانک ها مراجعه می کنند؛ با وام های بالای 28 در صدی مواجه می شوند. با در نظر گرفتن هزینه های جاری یک کارخانه تولیدی، پرداخت این سودها بسیار دشوار است و در آخر مصرف کننده نهایی است که با گران خریدن یک کالا متضرر می شود.
    وی یکی دیگر از معضلات دیگر تولید کنندگان را ارزش افزوده 9 درصدی دانست و گفت: از آغاز تولید یک محصول تا فروش و دریافت وجه آن یک پروسه زمانی 6 تا 8 ماهه طی می شود ، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده کالای مورد نظر 3 ماه بعداز این پروسه پرداخت می شود.
    مدیر عامل سرام آرا یکی دیگر از دلایل رکود اقتصاد کشور را ایجاد انتظار در بین مردم و صنعتگران دانست و تشریح کرد: سیاست های جدید دولت در قالب برجام، امید و توقع به رونق اقتصادی در بین مردم و مسئولان ایجاد کرده است که این امر برای اقتصاد یک کشور مناسب نیست چرا که هدف مقامات کشور نیز بر این اصل است که تولید داخلی تنها راه خروج از رکود و رونق اقتصاد است و نباید منتظر اتفاق خاصی از منظر ورود شرکت های خارجی و آزاد شدن راه های مبادلاتی باشیم.
    او از اقتصاد دولتی نیز انتقاد کرد و گفت: بیش از 85 درصد شرکت های پر بازده کشور در اختیار دولت است، این موضوع باعث تضعیف شدن بازار رقابت در کشور شده است .باید با خصوصی سازی فضای رقابتی بین شرکت ها ایجاد شود و دولت با نظارت بر این شرکت ها و سازمان ها به اقتصاد کشور نظم دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار