مدیران خودروعصر اعتبار

زوج های تهرانی برای خرید مسکن ۱۷ میلیون تومان تسه بخرند

عصر ساختمان- در حالی که در ماه های گذشته قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن مرز ۱۰۰ هزار تومان را هم رد کرده بود در حال حاضر گرانترین تسه به قیمت تقریبا ۸۰ هزار تومان معامله می شود.

زوج های تهرانی برای خرید مسکن ۱۷ میلیون تومان تسه بخرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا ، اوراق تسهیلات مسکنِ مهر ماه 1395، به قیمت تقریبا هر برگ 79 هزار و 700 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در طرف مقابل اوراقِ اردیبهشت ماه 1393، با حدود قیمت 74 هزار و 800 تومان کمترین قیمت معاملات را از آن خود کردند. البته بعد از تسه اردیبهشت 93، اوراق آبان 93  از باقی اوراق ارزان تر محسوب می شود این تسه 2600 تومان از اوراق اردیبهشت 93 گران تر است.

    زوج های تهرانی با خرید 200 برگ از اوراق تسهیلات مسکن می‌توانند تا سقف 100 میلیون تومان وام دریافت کنند که به این مبلغ10 میلیون تومان وام جعاله تعلق می‌گیرد با این حساب برای دریافت 100 میلیون تومان وام با قیمت هر برگ تقریبا 80 هزار تومان،  زوج های تهرانی باید 16 میلیون تومان اوراق بخرند که این مبلغ با احتساب 10 میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید 20 برگ بهادار با قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند در مجموع باید 17 میلیون و 600 هزار تومان صرف خرید 220اوراق شود.

    همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند تا سقف 80 میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید 160 ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید 12 میلیون و 800 هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و 600 هزار تومان اوراق وام جعاله،  باید در مجموع برای خرید اوراق مبلغ 14 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند.

    زوج‌های  ساکن در سایر مناطق غیر از دو مورد ذکر شده در بالا،  می‌توانند برای گرفتن 60 میلیون تومان وام مسکن 120 برگ بهادار خریداری کنند که با قیمت هر برگ تقریبا 80 هزار تومان، باید 9 میلیون و 600 هزار تومان بابت خرید این 120 برگ بپردازند که این مبلغ به علاوه یک میلیون و600 هزار تومانی که برای اوراق مربوط به وام جعاله پرداخت خواهند کرد باید در مجموع 11 میلیون و 200 هزار تومان صرف هزینه 140 برگ بهادار کنند

    لازم به توضیح است که مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف 60 میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های  بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند تا سقف 50 میلیون تومان و در نهایت غیر زوج های ساکن در سایر مناطق تا سقف 40 میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید 120، 100 و 80 برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

    با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق 9 میلیون و 600 هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای 200 هزار نفر جمعیت باید مبلغ  هشت میلیون تومان و دیگر افراد باید مبلغ 6 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند، البته مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان هم بابت خرید 20 ورق برای وام جعاله بر این مبالغ اضافه می‌شود.

    اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است.

    در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی برای خرید اوراق به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو